Genel Bilgi
| Birim | BAĞIMLILIK VE ADLİ BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| BAĞIMLILIK (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | BAG502 | 
| Ad | Psikopatoloji | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Bahar | 
| Süre (T+U) | 2-3 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. | 
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilere Ruh Sağlığı ve Ruhsal Bozuklukları tanıtmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Psikopatoloji ve psikoterapi kuramları; klinik değerlendirme yöntemleri; yaygın psikopatoloji türleri, örn.: duygudurum bozuklukları, kaygı bozuklukları, psikotik bozukluklar, travmayla ilişkili bozukluklar, kişilik bozuklukları, yeme bozuklukları, madde kullanım bozuklukları, cinsel bozukluklar gibi.
Dersin Ön Koşulu
-----
Kaynaklar
Alanda ulusal ve uluslararası güncel yayınlar
Notlar
Alanda ulusal ve uluslararası güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Erişkin psikopatolojisini açıklayan kuram ve bilimsel yöntemleri öğrenmiş olurlar. | 
| ÖÇ02 | Psikopatolojiyi tanıyabilir ve ayırt edebilirler. | 
| ÖÇ03 | DSM ve ICD gibi tanı sınıflama sistemlerini kullanabilirler | 
| ÖÇ04 | Erişkin psikopatolojisi ile ilgili güncel araştırmaların içeriğini bilirler. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri kavrar. | 5 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar. | 4 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk, ergen ve yetişkinde bağımlılıkla ilişkili olabilecek psikopatolojileri tanımlar. | 5 | 
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | 3 | 
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında yapılan bilimsel makaleleri inceler. | 4 | 
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında bilimsel araştırma yöntemlerini uygular | 3 | 
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 4 | 
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur. | 4 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanına yönelik uygulamalarda yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır | 4 | 
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 4 | 
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 | 
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya farklı alanlardaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır | 3 | 
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılık alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 4 | 
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılıkla mücadelede koruyucu, önleyici çalışmaları yapar. | 3 | 
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili kazanılan bilgiyi, becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 2 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel bakış | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri | 
| 2 | Psikopatolojide güncel paradigmalar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım | 
| 3 | Tanı ve değerlendirme | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 4 | Duygudurum bozuklukları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 5 | Kaygı bozuklukları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 6 | Obsesif kompulsif bozukluklar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 7 | Travma bozuklukları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | Dissosiyatif bozukluklar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 10 | Somatik bozukluklar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 11 | Şizofreni | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 12 | Yeme bozuklukları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 13 | Madde kullanım bozuklukları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 14 | Kişilik bozuklukları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 15 | Genel değerlendirme | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||