Genel Bilgi
Kod | AA020 |
Ad | Kızılötesi Astronomi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAZIM AKSAKER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Astronomik olayların kızılöte bölgede incelenmesidir.
Dersin İçeriği
Kızılötesi (Kızılaltı, IR veya Infrared) ışınımın EM içerisindeki konumu, frekans, dalgaboyu, enerji aralığı, bölümleri, uygulamalar, astronomideki yeri, gözlenmesi, algılayıcıların çalışma prensipleri, moleküler bulutların özellikleri, galaktik toz içeriği gözlenmesi, Kızılötede çalışan teleskoplar ve uydular.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektromanyetik tayfı öğrenir. |
ÖÇ02 | Kızılöte bölgesini bilir. |
ÖÇ03 | ışıma mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ04 | kızılöte ışıma kaynaklarını açıklar |
ÖÇ05 | kızlıöte bölgede kullanılan dedektörleri kullanır. |
ÖÇ06 | Atmosferik geçirgenliği anlar |
ÖÇ07 | Kızıllaşmayı tanımlar ve açıklar. |
ÖÇ08 | Kızılöte bölgedeki gözlemleri analiz eder. |
ÖÇ09 | Işıkölçüm tekniklerini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilim dallarını ve kullanılmakta olan kuramsal ve gözlemsel yöntemleri bilmek ve uygulamak. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik, Matematik, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, ihtiyaçları belirlemek, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışmak, gelişmeleri izlemek ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanmak. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda tez çalışmaları projeler yapmak, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle desteklemek. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerileri geliştirmek. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri alanında kazanılan becerilere yönelik bilimsel ve teknolojik materyalleri tasarlamak ve geliştirmek. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı, kalıcı, güvenilir ve doğru kaynaklardan bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluk alma, bağımsız davranma ve yaratıcılık becerisi kazanma. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fiziksel etkileşimlerle ışınım süreçleri arasında bağlantı kurarak kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bütün olarak evrenin ve içerdiği cisimlerin yapısı, oluşumu ve evrimini bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verinin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması ile ilgili süreçleri kavrayıp uygulayabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik tayf | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kızılöte bölgesi | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Atmosferik geçergenlik | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Işıma mekanizmaları | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yıldızlar arası kızıllaşma | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dedektörler | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | kızılöte bölgede çalışan uydular | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | kızılöte teleskop özellikleri: DAG teleskobu | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | kızılöte (IR) verilerinin analizleri | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | kızılöte verilerinin analizleri | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | gökada ötesi kaynaklar | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | kızılötede yapılan çalışmalar | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | kızılötede (IR) yapılan çalışmalar | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | kızlötede gelecek planları | ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |