DBBS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBBS801
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN


Dersin Amacı

Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır.
ÖÇ02 Bir semineri hazırlama süresinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sumun hazırlanması konusunda bilgi kazanır.
ÖÇ03 Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır.
ÖÇ04 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Seminer konusunun belirlenmesi III İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması III İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Ara sınav İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık III İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Seminer sunumu hazırlığı I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Seminer sunumu hazırlığı II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seminer sunumu hazırlığı III İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS