DBB802 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBB802
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN


Dersin Amacı

Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Uzmanlık alanı ve tez konusu ile ilgili makaleler, yürütülmekte olan araştırmalar

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir.
ÖÇ02 Araştırıcı danışmanıyla birlikte konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır.
ÖÇ03 Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder.
ÖÇ04 Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusuyla ilgili çalışmalar I İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Tez konusuyla ilgili çalışmalar II İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Tez konusuyla ilgili çalışmalar III İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Yürütülmekte olan araştırmalar I İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Yürütülmekte olan araştırmalar II İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Yürütülmekte olan araştırmalar III İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Arasınav İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Literatür tarama, bilgiye ulaşma I İlgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Literatür tarama, bilgiye ulaşma II İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Literatür tarama, bilgiye ulaşma III İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi I İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi II İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi III İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Danışmanla çalışmalar hakkında görüşme I İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Danışmanla çalışmalar hakkında görüşme II İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Final sınavı İlgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final sınavı İlgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS