BB598 Permakültüre Giriş

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB598
Ad Permakültüre Giriş
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK


Dersin Amacı

Permakültür bahçelerinin oluşturulması, üretimin sağlanması ve yaygınlaştırılması

Dersin İçeriği

Permakültür bahçelerinin insan, hayvan ve çevre açısından sağlayacağı faydaların anlatılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İnternet kaynaklı akademik makaleler

Notlar

İnternet kaynaklı akademik makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Permakültürün amacını öğrenir.
ÖÇ02 Permakültür ve Organik tarım arasındaki farklılıkları öğrenir.
ÖÇ03 Permakültür ve Konvansiyonel tarım arasındaki farklılıkları öğrenir.
ÖÇ04 Permakültür bahçelerindeki su tasarrufunu öğrenir.
ÖÇ05 Permakültürde yabancı ot mücadelesini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Permakültür: geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında bilgi Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
2 Çevre kirliliği 1 (Hava ve su kirliliği ve bunu oluşturan etmenler) Ders Notları ve Kitaplar, Powerpoint Sunusu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
3 Çevre kirliliği 2 (Tarımsal kirlilik ve konvansiyonel tarımın oluşturduğu kirlilik) Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
4 Permakültürde bitki besin maddesi kaynakları Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
5 Azotun, fosforun ve potasyumun doğal yollarla karşılanması Ders Notları ve Kitaplar, Powerpoint Sunusu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
6 Permakültür bahçelerinin yönetimi Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
7 Permakültürde kardeş bitki yönetimi Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Bu haftaya kadar incelenen konuları önerilen kaynakları ve ders notlarından çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Su yönetimi ve tasarrufu Ders Notları ve Kitaplar, Powerpoint Sunusu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Permakültür bahçelerinde sebze üretimi Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Permakültür bahçelerinde meyve ağaçları bakımı, üretimi ve hasadı Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Permakültürde hayvansal üretim Ders Notları ve Kitaplar, Powerpoint Sunusu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Permakültürde hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrolü Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Permakültür ve Konvansiyonel tarım arasındaki farklar Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Permakültür ve Organik tarım arasındaki ilişki Ders Notları ve Kitaplar, Powerpoint Sunusu hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca incelenen konuları önerilen kaynakları ve ders notlarından çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca incelenen konuları önerilen kaynakları ve ders notlarından çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS