BB565 Meyve Ağaçlarında Karbonhidrat Metabolizması ve Verimlilik

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB565
Ad Meyve Ağaçlarında Karbonhidrat Metabolizması ve Verimlilik
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Meyve ağaçlarında bulunan karbonhidratları (eriyebilir şekerler, depo polisakkaritleri) ve özelliklerini, taşınmasını; bitkilerde karbonhidrat havuzu; karbonhidratların depolanması-tüketilmesini ve bunlar arasındaki interaksiyonları; bu ilişkilere biyotik ve abiyotik faktörlerin etkisini, karbonhidratlar ile vegetatif büyüme arasındaki ilişkileri; karbonhidrat - verimlilik ilişkisi konularını tanımlar.

Dersin İçeriği

Eriyebilir şekerler, depo polisakkaritleri gibi meyve ağaçlarında bulunan karbonhidratlar ve bunların taşınması, karbonhidratların depolanması ve tüketilmesi, meyve ağaçlarında karbonhidrat metabolizmasının bitki gelişimi ve meyve verimini nasıl etkilediği ve bunun nasıl yönlendirilebileceği konusunda teorik ve uygulamaya yönelik bilgilerin sağlanması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Zamski, E., Schaffer, A.A. (ed.): Photoassimilate Distribution in Plants and Crops. Source-Sink Relationships.-Marcel Dekker, New York – Basel – Honk Kong 1996. ISBN 0-8247-9440-0.905pp. Gifford, R. M., and Evans, L. T. (1981). Photosynthesis, carbon partitioning, and yield. Annu. Rev. Plant Physiol. Plant Mol. Biol. 32, 485–509.

Notlar

Slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karbonhidratlar ve karbonhidrat metabolizması konusunda kavramsal ve kuramsal bilgiler edinir.
ÖÇ02 Karbonhidratlar ile biyotik ve abiyotik faktörler arasındaki etkileşimi öğrenilerek; karbonhidratları bitkilerin değişik dönemlerinde amaç doğrultusunda yönlendirecek teknik ve kültürel uygulamaları yapma becerisini kazanır.
ÖÇ03 Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir.
ÖÇ04 Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.
ÖÇ05 Meyve ağaçlarında görülen sorunların karbonhidratlarla ilişkisini değerlendirerek mevcut sorunları çözme konusunda yöntemler geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Karbonhidratlar, büyüme, fotosentez , solunum Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Solunum ve büyüme metabolizması Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Nişasta sentezi Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sakaroz metabolizması Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Yapraklarda karbonhidrat üretim ve tüketim ilişkileri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kuraklık stresinde metabolik düzenlemeler, assimilatların paylaşımı;karbonhidratların üretim ve tüketim ilişkilerinde değişiklikler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Bitki büyüme ve gelişiminde karbonhidrat üretim ve tüketim ilişkileri üzerine ışık nicelik ve niteliğinin etkileri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bitki hormonlarının karbonhidratların taşınımı üzerine etkileri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Patojenler ve asalak bitkilerin bitkideki karbonhidrat üretim ve tüketimi üzerine etkileri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Turunçgillerde karbonhidrat üretim ve sürgünlerin tüketim ilişkileri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Turunçgillerde karbonhidrat üretim ve köklerin tüketim ilişkileri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Sert çekirdekli ve diğer meyve türlerinde karbonhidrat üretim ve tüketim ilişkileri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Karbonhidratların teknik ve kültürel yöntemlerle yölendirilmesi ve verimlilik Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Karbonhidratlar ve verimlilik Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 04:40