BB564 Bahçe Bitkilerinde Dayanıklılık Islahı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB564
Ad Bahçe Bitkilerinde Dayanıklılık Islahı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU


Dersin Amacı

Bahçe bitkilerinde hastalık, kuraklık, düşük ve yüksek sıcaklık, demir stresi, tuzluluk ve yüksek nem streslerine karşı dayanıklılık ıslahı yöntemlerinin tartışılarak dayanıklılık ıslahında izlemesi gereken yöntemler ve başarı için gereken temel prensipleri öğrenir

Dersin İçeriği

Bahçe bitkilerinde kullanılan dayanıklılık ıslah yöntemleri ve programları, hastalık, kuraklık, düşük ve yüksek sıcaklık, demir stresi, tuzluluk ve yüksek nem streslerine karşı dayanıklılık ıslahı yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

James N. M.; Janick J. (ed).: Methods in Fruit Breeeding.1983. 464pp.

Notlar

Slayt, Makale


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitkilerin abiyotik ve biyotik stres faktörlerine karşı gösterdikleri tepkileri incelenerek tolerans mekanizması hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Abiyotik ve biyotik strese toleranslılığın geliştirilmesi ile ilgili ıslah yöntemleri öğrenir.
ÖÇ03 Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir.
ÖÇ04 Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.
ÖÇ05 Bahçe bitkilerinde dünyadaki önemli hastalıkları tanımlar
ÖÇ06 Streslere dayanıklı bireyleri elde etmek için dayanıklı ebeveynleri temin edebilir
ÖÇ07 Streslere dayanıklı bireyler elde etmek için kullanması gereken yöntemleri açıklayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bahçe bitkilerinde kullanılan ıslah yöntemleri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Hastalıklara dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Hastalıklara dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Düşük sıcaklığa dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Düşük sıcaklığa dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Yüksek sıcaklığa dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Yüksek sıcaklığa dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kuraklığa dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Kuraklığa dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Tuz stresine dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Tuz stresine dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Demir stresine dayanıklılık ıslahı, tolerans mekanizması ve kullanılabilecek yöntemler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Su göllenmesi stresine dayanıklılık ıslahı, tolerans mekanizması ve kullanılabilecek yöntemler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Yüksek neme dayanıklılık ıslahı, tolerans mekanizması ve kullanılabilecek yöntemler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS