BB522 Pomoloji

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB522
Ad Pomoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KÜDEN


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı meyve Tür ve çeşitlerinin kalite özelliklerinin saptanmasına yönelik analiz yöntemlerinin öğretilmesi

Dersin İçeriği

Bahçe Bitkilerinde meyve tür ve çeşitlerinin meyve özellikleri, önemli kriterlerin ele alınması, tür ve çeşitlerin tanınmasında etkili olan faktörler, aralarındaki farklılıklar, Türkiye meyve çeşit zenginliği ve önemi, pazar koşullarına, mevsime ve değerlendirme şekillerine göre meyve çeşidi gurupları ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İnternet kaynaklı akademik yayınlar

Notlar

İnternet kaynaklı akademik yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pomolojik nedir. tanımı ve kapsamı
ÖÇ02 Meyvelerde kalite kriterleri nelerdir bilir.
ÖÇ03 Sert çekirdekli meyvelerin derim zamanı ve meyve özelliklerini bilir
ÖÇ04 Yumuşak çekirdekli meyvelerin derim zamanı ve meyve özelliklerini bilir
ÖÇ05 Sert kabuklu meyvelerin derim zamanı ve meyve özelliklerini bilir
ÖÇ06 Üzümsü meyvelerin derim zamanı ve meyve özelliklerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Meyvelerde Pomoloji nedir, Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Meyvelerde kalite kriterleri nelerdir. Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sert çekirdekli meyvelerin derim zamanı ve meyve özellikleri. Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Yumuşak çekirdekli meyvelerin derim zamanı ve meyve özellikleri. Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Sert kabuklu meyvelerin derim zamanı ve meyve özellikleri. Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Üzümsü meyvelerin derim zamanı ve meyve özellikleri. Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Meyve analizlerinde kullanılacak aletlerin tanıtılması Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
8 Ara Sınav ara sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
9 Laboratuvarda analiz yapılacak meyvelerin uygun koşullarda saklanması, getirilmesi ve analiz için hazırlanması. Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Meyvede fiziksel ölçümlerin yapılması (Ağırlık, eni boy, yükseklik) Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
11 Meyvede fiziksel ölçümlerin yapılması (sertlik, asitlik, şeker miktarı) Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Meyvede fiziksel ölçümlerin yapılması (renk, aroma ve antioksidant) Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
13 Meyve kabuk ve et rengi ölçümü Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Meyve kabuk ve eti sertliğinin ölçümü. Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
15 Başlıca Meyve türleri ve çeşitleri Sözlü Anlatım (Slayt) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 05:42