BB502 Ilıman İklim Meyveleri Islahı

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB502
Ad Ilıman İklim Meyveleri Islahı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVGİ PAYDAŞ KARGI


Dersin Amacı

Öğrencilere ılıman iklim meyve türlerinde klasik ıslah metotlarını ve bu konudaki son gelişmeleri öğretmek.

Dersin İçeriği

Yumuşak çekirdekli, sert çekirdekli, sert kabuklu ve üzümsü meyvelerin klasik ve moleküler yöntemlerle ıslahı, bu konularda elde edilen son bulgular, genetik kaynakların in vivo ve in vitro koşullarda korunması ayrıntılı olarak incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Güncel makaleler -Advances in Fruit Breeding Jules Janick- James Moore -Methods in Fruit Breeding James Moore - Jules Janick - Fruit breeding Marisa Luisa Badenes and David Byrne


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ilıman iklim meyve türlerinin klasik yöntemlerle ıslahı konusunda bilgiler edinir.
ÖÇ02 Ilıman iklim meyve türlerinde ıslah yapabilme yetisi kazanır.
ÖÇ03 Genetik kaynakların in vitro ve in vivo korunması konularında uygulama yapabilme becerisi kazanır.
ÖÇ04 ılıman iklim meyve türlerinde ıslah sürecini kısaltma konusunda bilgiler edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Meyvelerin klasik yöntemlerle ıslahına giriş Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Yumuşak çekirdekli meyve türlerinin ıslahı ve bu konulardaki son gelişmeler I Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yumuşak çekirdekli meyve türlerinin ıslahı ve bu konulardaki son gelişmeler II Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sert çekirdekli meyve türlerinin ıslahı ve bu konulardaki son gelişmeler I Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sert çekirdekli meyve türlerinin ıslahı ve bu konulardaki son gelişmeler II Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sert kabuklu meyve türlerinin ıslahı ve bu konulardaki son gelişmeler I Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sert kabuklu meyve türlerinin ıslahı ve bu konulardaki son gelişmeler II Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Üzümsü meyve türlerinin ıslahı ve bu konulardaki son gelişmeler I Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Üzümsü meyve türlerinin ıslahı ve bu konulardaki son gelişmeler II Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Bahçe uygulamaları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Laboratuvar uygulamaları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Genetik kaynakların in vivo korunması Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Genetik kaynakların in vitro korunması Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Dersin genel değerlendirmesi I Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS