BB0043 İleri Moleküler Genetik

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB0043
Ad İleri Moleküler Genetik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SALİH KAFKAS


Dersin Amacı

Genetik konusundaki ileri ve güncel kavram ve konuları öğretmektir.

Dersin İçeriği

İleri Moleküler Genetik ile Temel Bilgiler

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel moleküler genetik kavram ve konuları nükleik asitlerden, DNA, RNA ve protein sentezine kadar konularını tekrar eder ve açıklar
ÖÇ02 İzolasyonları yapılan izolatların yeni nesil dizileme öncesi süreci bilir ve açıklar
ÖÇ03 Yeni nesil dizileme ve kütüphane oluşturmayı öğrenir ve açıklar
ÖÇ04 Yeni nesil dizileme sonrası biyoinformatik analizler hakkında temel kavramlarını öğrenir ve açıklar
ÖÇ05 Tespit edilen lokusların doğrulma yöntemlerini öğrenir ve açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İleri genetik kavramlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yeni nesil dizileme ve dizileme öncesi laboratuvar işlemleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yeni nesil dizileme ve kütüphane oluşturma Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kromozom mutasyonları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 YND verilerinde kalite analizleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 YND okumalarının genoma hizalanması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 varyantların belirlenmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Vize haftası Ders ile ilgili kitapların ve notların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Gen ifade analizleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Farklı ifade olan genlerin tespiti Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Farklı ifade olan genlerin qPCR ile doğrulaması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Elde edilen verilerin toplanması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Genel değerlendirme Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
14 Konuların genel tekrarı Ders notlarının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Konuların genel tekrarı 2 Ders notlarının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Genel tekrar Ders notlarının genel tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
17 Final Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS