BB013 Asma Fizyolojisi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB013
Ad Asma Fizyolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste; asmada terleme, fotosentez ve solunumu etkileyen faktörler, tohum fizyolojisi, köklerin, sürgünlerin ve çiçek salkımlarının oluşumu ve gelişmesine etki eden faktörler, çiçeklenme fizyolojisi, tane büyümesi ve gelişmesiyle asmanın yıllık yaşam döngüsü konuları öğrenilir.

Dersin İçeriği

Asmada, Fotosentez, solunum ve terlemeyi etkileyen faktörler, Tohum Fizyolojisi, Kök büyüme ve gelişme fizyolojisi, Vejetatif büyüme ve gelişme, Asmanın yıllık yaşam döngüsü, Generatif büyüme ve gelişme, Çiçek salkımı oluşumuna etki eden içsel ve dışsal faktörler, Tane Büyümesi ve Gelişmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

• Ağaoğlu, Y. S., 2002. Bilimsel ve uygulamalı bağcılık (Asma Fizyolojisi I). Kavaklıdere Eğitim Yayınları, No:5 , 446 s. • Çelik, S., 2011. Bağcılık (Ampeloloji). Cilt I. 3. Baskı. Avcı Ofset, Istanbul. 428 s.

Notlar

• Özbek, H., Kaya, Z. Ve Tamcı, M., 1984. Bitkinin Beslenmesi ve Metabolizmas. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayınları: 162, Ders kitabı: 12. 590 s.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Asmada terleme, fotosentez ve solunumu etkileyen faktörleri öğrenir
ÖÇ02 Asmada uyanma, çiçeklenme, tane tutumu, tane olgunlaşması ve bu devreleri etkileyen faktörler öğrenilir.
ÖÇ03 Asmanın fizyolojisi konusunda güncel araştırmaları öğrenir.
ÖÇ04 Üzüm verimini etkileyen faktörler öğrenilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Program üzerinde genel görüşme Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Fotosentez, solunum ve terlemeyi etkileyen faktörler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Tohum Fizyolojisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Asma Tohum fizyolojisi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kök büyüme ve gelişme fizyolojisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Vejetatif büyüme ve gelişme fizyolojisi, Asmanın yıllık yaşam döngüsü Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Asmada Vejetatif büyüme ve gelişme fizyolojisi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Generatif büyüme ve gelişme fizyolojisi, Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Çiçek salkımı oluşumuna etki eden içsel ve dışsal faktörler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Asmada Generatif büyüme ve gelişme fizyolojisi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Çiçeklenme Fizyolojisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Asmada çiçeklenme fizyolojisi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Tane Büyümesi ve Gelişmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Asmada tane büyümesi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:46