Genel Bilgi
Kod | BB622 |
Ad | Hasat Sonrasında Meydana Gelen Fizyolojik ve Biyokimyasal Değişimler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKAN ÖZKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hasat Sonrasında Meydana Gelen Fizyolojik ve Biyokimyasal Değişimlerin Öğretilmesi
Dersin İçeriği
Genel biyokimya terimleri, Olgunlaşma prosesi, Bitkilerde solunum sisteminin temel özellikleri, Ürünlerde meydana gelen renk değişiklikleri, Hücre ve dokuların temel özellikleri, Meyve ve sebzelerde tat kalitesi, Ürünlerin işlenme prosesinin kaliteye etkisi, Depolama işlemlerinde iklimsel özellikler, Depolama işlemlerinin atmosfer koşullarının uygun hale getirilmesi, Örnek depolama uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hazırlanan ders notları
Notlar
Bu alanla ilgili güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Taze meyve ve sebzelerde hasat sonrasında meydana gelen metabolik reaksiyonlar hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ02 | Bahçe ürünlerinin doku ve fiziksel özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Tarımsal ürünlerin olgunlaşma sürecini bilir |
ÖÇ04 | Hasat sonrası uygulama metodlarını bilir |
ÖÇ05 | Gelişen teknolojilere uygun yöntemleri takip eder |
ÖÇ06 | Depolama koşullarını belirleyebilme becerisine sahiptir |
ÖÇ07 | Depolardaki atmosfer koşulları hakkında bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Genel biyokimya terimleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Olgunlaşma prosesi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Bitkilerde solunum sisteminin temel özellikleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Etilen biyosentezi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Ürünlerde meydana glen renk değişiklikleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Hücre ve dokuların temel özellikleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Meyve ve sebzelerde tat kalitesi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ürünlerin işlenme prosesinin kaliteye etkisi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Depolama ve uygulama koşulları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Depolama işlemlerinde iklimsel özellikler | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Kimyasal katkısı ile kalitenin arttırılması | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Depolama işlemlerinin atmosfer koşullarının uygun hale getirilmesi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Örnek depolama uygulamaları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Genel değerlendirme | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |