Genel Bilgi
Kod | BB617 |
Ad | Soğanlı, Yumrulu Rizomlu Bitkilerin Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Soğanlı süs bitkilerinin fizyolojileri hakkında bilgi kazanır
Dersin İçeriği
Soğanlı bitkilerde toprak altı organların oluşumu, dinlenme ve çiçek durumu oluşumu konularında bilgi sahibi olur.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Soğanlı, Yumrulu Rizomlu Bitkilerin Fizyolojisi ders notları (basılmamış)
Notlar
Ornamental Bulbs, Corms and Tubers (Crop Production Science in Horticulture, First Edition, A.R. Rees (Yazar) Plant Physiology (Bitki Fizyolojisi), 5th Edition (2010) Lincoln Taiz, Eduardo Zeiger
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Soğanlı, süs bitki türlerini, dağılım alanlarını ve ekonomik önemlerini tartışır |
ÖÇ02 | Soğanlı süs bitkilerinde ekoloji-fizyoloji ilişkilerini anlar |
ÖÇ03 | Soğanlı süs bitkilerinin toprak altı organ oluşumu, dinlenme, çiçek taslağı oluşumu ve çiçeklenmelerini tartışır |
ÖÇ04 | Soğanlı süs bitkileri yetiştirebilir |
ÖÇ05 | Soğanlı süs bitkileri fizyolojisi anlar ve bu bitkilerin adaptasyonunu tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Soğanlı süs bitkilerinin ekonomik önemi ve kullanım alanları | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Soğanlı süs bitki türlerinin gruplandırılması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Soğanlı süs bitkilerinin Türkiye ve Dünyadaki yayılım alanları | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Soğanlı süs bitkilerinde morfolojik olarak farklılaşmış olan toprak altı organlarının tanıtılması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Soğanlı süs bitkilerinin doğal hayat döngüleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Toprakaltı organların oluşumu | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Dinlenme fizyolojisi | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Soğanlı süs bitkilerinde çiçek oluşumu | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Geofitlerde çevre-ekoloji ilişkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Soğanlı süs bitkilerinde preperasyon ve depolama | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Soğanlı süs bitkilerinin çoğaltma yöntemleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Soğanlı süs bitkilerinin toprakaltı organların üretim süreci | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Soğanlı süs bitkilerinin söküm, taşıma ve paketleme işlemleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Soğanlı bitkilerde stress faktörleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Uygulama ve ders konularının tekrarı | Bahçe Bitkileri ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynaklardan hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |