BB550 Topraksız Bitki YetiştirmeTeknikleri

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB550
Ad Topraksız Bitki YetiştirmeTeknikleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN


Dersin Amacı

Profesyonel sera sebze yetiştiriciliğini her yönü ile öğretmek

Dersin İçeriği

Sera sebzelerinin yetiştirme teknikleri (tohum ekimi, aşılama, fide dikimi, sulama, gübreleme, tozlanma ve döllenme vb) , sera içi iklimlendirme koşulları (ısıtma, serinletme, nemlendirme, aydınlatma, CO2 gübrelemesi vb), serada en çok yetiştirilen türler bazında detaylı olarak incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Hydroponic production of Vegetables and Ornemantals, D Savvas and H. Passam (Editors Embryo Publications 2. Hydroponics; A practical Guide for the Soilless Grower, J. Benton Jones Jr. CRC Press

Notlar

Hydroponic Food Production, Howard M. Resh, Woodbridge Press Publishing Company


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topraksız yetiştiricilik yapar
ÖÇ02 Katı ortam kültürlerinde topraksız yetiştiricilik yapar
ÖÇ03 Hindistncevizi lifi kültürlerinde topraksız yetiştircilik yapar
ÖÇ04 Kayayününde topraksız yetiştiricilik yapar
ÖÇ05 Su kültürlerinde topraksız yetiştiricilik yapar
ÖÇ06 Besleyici film tekniği ile topraksız yetiştiricilik yapar
ÖÇ07 Derin durgun su kültürü ile bitki yetiştirir
ÖÇ08 Köklere havada besin çözeltisi püskürtme tekniği ile bitki yetiştirir
ÖÇ09 Besin çözeltisi hazırlar ve kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topraksız yetiştiriciliğin amacı ve tercih nedenleri Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Topraksız yetiştiricilik sistemlerinin incelenmesi Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Katı ortam ve su kültürleri sistemlerinin karşılaştırılması, avantaj ve dezavantajları Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sebzelerin topraksız yetiştiricilik sistemlerinin incelenmesi Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Meyvelerin topraksız yetiştiricilik sistemlerinin incelenmesi Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tıbbi ve aromatik bitkilerin topraksız yetiştiricilik sistemlerinin incelenmesi Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Mikro filizlerin yetiştiriciliği Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav haftasına kadar incelenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Katı ortam kültürleri ve su kültürlerinin karşılaştırılması, avantaj ve dezavantajları Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kayayünü katı ortamında sebze yetiştiriciliği ve kullanılan besin oranları Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Hindistan cevizi lifi katı ortamında sebze yetiştiriciliği ve kullanılan besin oranları Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Perlit lifi katı ortamında sebze yetiştiriciliği ve kullanılan besin oranları Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yüzen su kültürü veya derin durgun su kültürü sisteminde sebze yetiştiriciliği ve kullanılan besin oranları Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Besleyici film su kültürü sisteminde sebze yetiştiriciliği ve kullanılan besin oranları Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Köklerin havada asılı olduğu ve köklere besin çözeltisi püskürtülen sistemde sebze yetiştiriciliği ve besin oranları Ders konuları ile ilgi kitap ve makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav haftasına kadar incelenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav haftasına kadar incelenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS