BB526 Çoğaltma Meteryali Üretim Teknikleri

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB526
Ad Çoğaltma Meteryali Üretim Teknikleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KÜDEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Eşeyli (tohumla) çoğaltma, eşeysiz çoğaltma yöntemleri ve bu yöntemlerin meyve ağaçlarında kullanabilirliklerini öğrenir. 2) Tohum seçimi ve çöğür yetiştiriciliğini ve çimlenme olayının fizyolojik temellerini bilir. 3) Eşeysiz (vegatatif) çoğaltmanın özellikleri ve önemi, çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik temelleri, çelikle çoğaltma teknikleri, aşılama ve aşılamanın teorik yönleri, kalem ve göz aşılarının yapılma teknikleri, aşı kaynaşmasının anatomik ve fizyolojik temelleri gibi ana konuları bili

Dersin İçeriği

Meyve ağacı yetiştiriciliğinde kullanılan çoğaltma yöntemlerinin anlatılması ve ayrıntılı olarak incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitkilerde çoğaltma yöntemleri nelerdir bilir.
ÖÇ02 Generatif çoğaltma nedir amaçları neler bilir
ÖÇ03 Vejetatif çoğaltma nedir amaçları nelerdir bilir
ÖÇ04 Çimlenme olayı, tohum canlılığını belirleme yöntemleri, tohumlarda dinlenme ve çimlenmeye etki eden iç ve dış faktörleri bilir
ÖÇ05 Eşeysiz çoğaltma ve meyvecilik uygulamalarındaki önemini bilir
ÖÇ06 Çeliklerde köklenmeyi uyarıcı maddeler ve uygulama yöntemlerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitkilerde çoğaltma yöntemleri nelerdir bilir. Sözlü anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Generatif çoğaltma nedir amaçları nelerdir. Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Vejetatif çoğaltma nedir amaçları nelerdir. Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çimlenme olayı, tohum canlılığını belirleme yöntemleri, tohumlarda dinlenme ve çimlenmeye etki eden iç ve dış faktörler. Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Vegetative reproduction and its importance in fruit growing applications Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Çeliklerde köklenmeyi uyarıcı maddeler ve uygulama yöntemleri. Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Çeliklerde kök oluşumunun fizyolojisi, çelik materyalinin seçimi, ana bitkinin beslenme durumu, odun tipi, çelik alma zamanı. Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Adventif kök oluşumunun anatomik seyri ve köklenme ile çelik anatomisi arasındaki ilişkiler. Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Aşı ve aşı ile çoğaltmanın biyolojik esasları. Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Aşılama başarısını etkileyen faktörler Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Aşı kaynaşması ve tutmasında anaç ile kalemin anatomik yapılarının özellikleri ve etkileri. Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Aşı kaynaşmasının seyri, kalem ve göz aşılarında kaynaşma. Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Aşı kaynaşmasını etkileyen faktörler. Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Meyve ağaçlarında anaç-kalem uyuşmazlğı Sözlü anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları final Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:46