BB0074 İklim Değişikliğinin Turunçgiller Üzerindeki Etkileri ve Yönetimi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB0074
Ad İklim Değişikliğinin Turunçgiller Üzerindeki Etkileri ve Yönetimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU


Dersin Amacı

iklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörlerinin (yüksek sıcaklık, düşük sıcaklıklar, sıcak hava dalgaları, kuraklık, yağış rejimindeki değişim, sel, CO2, rüzgar ve fırtınalar) turunçgillerde oluşturduğu sorunlara yönelik stratejiler geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

iklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (yüksek sıcaklık, düşük sıcaklıklar, sıcak hava dalgaları, kuraklık, yağış rejimindeki değişim, sel, CO2, rüzgar ve fırtınalar) ve bu stres faktörleri nedeniyle turunçgil yetiştiriciliği (büyüme, çiçeklenme, meyve tutumu, meyve dökümü, meyve büyümesi, meyve verimi, meyve özellikleri, meyve kalitesi, periyodisite) ve üretiminde karşılaşılan zorluklar ile çözüm önerileri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Slayt, Makale


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İklim değişikliğinin neden olduğu stres faktörlerini tanımlar
ÖÇ02 Stres faktörlerinin turunçgillerde yaptığı etkileri açıklar
ÖÇ03 İklim değişikliği sonucunda oluşan stres faktörlerinin turunçgillerde yaptığı olumsuz etkilerle baş edeceğini planlar
ÖÇ04 İklim değişikliğinin meyve verim ve kalitesini etkileme mekanizmasını açıklar
ÖÇ05 İklim değişikliğinin bitki büyümesi üzerine etkisini açıklar.
ÖÇ06 İklim değişikliğinin nedenlerini tartışır ve değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (yüksek sıcaklık ve düşük sıcaklıklar) ers notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (sıcak hava dalgaları) Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (kuraklık) Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (yağış rejimindeki değişim ve sel) Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (CO2, rüzgar ve fırtınalar) Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde bitki büyümesi ve meyve verim üzerine etkileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde fizyolojik faaliyetler üzerine etkileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara sınav Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde çiçeklenme ve meyve tutumu üzerine etkileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde meyve dökümü ve meyve büyümesi üzerine etkileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde meyve özellikleri ve meyve kalitesi üzerine etkileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde periyodisite üzerine etkileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde fizyolojik bozulmalar üzerine etkileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 lim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörlerinin turunçgil ticareti üzerine etkileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 İklim değişikliğinden kaynaklanan sorunların çözümü Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS