Genel Bilgi
Kod | BB0073 |
Ad | Turunçgillerde Anaç -Kalem Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgil anaçlarıyla ilgili anaç kalem uyuşmazlıkları, anaç kalem arasındaki etkileşimi ve bitki gelişimine etkilerinin incelenmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Anaçların fizyolojik özellikleri ve çeşitlerle olan ilişkisi tartışılacaktır. Klasik dikim sistemleri ile sık dikimin etkileri incelenecektir. Anaç/kalem uyuşmazlığı ve uyuşmazlık tipleri ile uyuşmazlıkların belirlenme yöntemleri tartışılacaktır. Ayrıca turunçgillerde anaç ve kalem arasındaki etkileşimin ağacın beslenme, karbonhidrat ve hormonal düzeyiyle verim ve kaliteye yansımaları incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turunçgil anaçlarının fizyolojik özellikleri ve çeşitlerle olan ilişkisi bilir. |
ÖÇ02 | Anaç/kalem uyuşmazlığı ve uyuşmazlık tipleri ile uyuşmazlıkların belirlenme yöntemleri hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Turunçgillerde anaç ve kalem arasındaki etkileşimin ağacın beslenme ve karbonhidrat düzeyiyle verim ve kaliteye yansımaları hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ04 | Turunçgillerde anaç ve kalem arasındaki etkileşimin ağacın hormonal düzeyiyle verim ve kaliteye yansımaları hakkında bilgi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve turunçgil yetiştiriciliği | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
2 | Dünyada ve Türkiye'de modern turunçgil yetiştiriciliği | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
3 | Dünyada kullanılan turunçgil anaçları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
4 | Türkiye turunçgil yetiştiriciliğinde kullanılan anaçlar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
5 | Turunçgillerde anaç özelliği taşıyan genotipler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
6 | Anaçların fizyolojik özellikleri ve çeşitlerle olan ilişkisi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
7 | Klasik dikim sistemleri ile sık dikimin etkileri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
8 | Arasınav | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Turunçgillerde anaç/kalem uyuşmazlığı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
10 | Turunçgillerde uyuşmazlık tipleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
11 | Uyuşmazlıkların belirlenme yöntemleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
12 | Turunçgillerde anaç ve kalem arasındaki etkileşimin ağacın beslenmesine etkisi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
13 | turunçgillerde anaç ve kalem arasındaki etkileşimin karbonhidrat ve hormonal etkileri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
14 | Turunçgillerde anaçların meyve kalitesine etkisi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
15 | Turunçgillerde anaçların meyve verimine etkisi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
16 | Final sınavı | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Final sınavı | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |