Genel Bilgi
Kod | BB035 |
Ad | Turunçgillerde Beslenme Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİLGE YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgillerde beslenme fizyolojisi içerisinde yer alan doğru bitki besleme, verim ve kalite üzerine beslenmenin etkisi, fizyolojik bozulmalar, besin elementi noksanlıklarından kaynaklı semptomlar ve gübreleme programı gibi konular hakkında bilgi ve tecrübe kazanır
Dersin İçeriği
Turunçgillerde yanlış ve eksik/fazla besleme nedeniyle ortaya çıkan problemler, verim ve kalite üzerine etkileri; bitki besin elementlerinden kaynaklanan fizyolojik bozulmalar; fizyolojik bozulmaların giderilmesi için alınması gerekli önlemler; bitki besin elementlerinin eksiklik ve fazlalığında meydana gelen semptomlar; yaprak analizleri ve sonuçlarının değerlendirilmesi; yaprak analiz sonuçlarına göre gübreleme programı hazırlanması; yopraktan ve yapraktan verilen gübre tipleri ve içerikleri; gübrelerin verilme zamanı ve uygulama dozu
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Plant Nutrients For Citrus Trees M. Zekri and T.A. Obreza Soil and Water Science, .2021 Nutrient deficiencies and physiological disorders of citrus M Elavarasan and A Premalatha Journal of Pharmacognosy and Phytochemistry, 2019 Citrus fruit: biology, technology and evaluation – M. Ladaniya Academic Press, 28 Tem 2010 Nutrition of Florida Citrus Trees University of Florida Morgan, K.T. Kadyampakeni, D.M.,2020
Notlar
1. Advances in Citrus Nutrition Anoop Kumar Srivastava 2. Bitki Besleme Burhan Kacar, Vahap Katkat 3. Gübreler ve Gübreleme Tekniği Burhan Kacar - Vahap Katkat
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turunçgillerde bitki besin elementlerinin eksiklik teşhisini yapabilir. |
ÖÇ02 | Bitki besin elementlerinin bitki bünyesindeki görevlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Yaprak analizi sonuçlarını değerlendirir ve gübreleme programı yapabilir. |
ÖÇ04 | Turunçgillerde bitki besin elementlerinin uygulama şeklini tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Turunçgillerde Azot | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Turunçgillerde Fosfor | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Turunçgillerde Potasyum | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Turunçgillerde Kalsiyum | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Turunçgillerde Magnezyum | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Turunçgillerde Mangan | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Turunçgillerde Çinko | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav Sorusu Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Turunçgillerde Demir | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Turunçgillerde bitki besin elementlerinin eksiklik ve aşırılık simptomları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Turunçgillerde yaprak analizi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Turunçgillerde gübreler ve gübreleme programı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Gübrelerin topraktan uygulanması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Fertigasyon (damla sulama yöntemiyle gübreleme) | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Gübrelerin yapraktan uygulanması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Sorusu Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Sorusu Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |