BB017 Makromantarların Taksonomisinde Kullanılan Morfolojik ve Moleküler Yön.

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB017
Ad Makromantarların Taksonomisinde Kullanılan Morfolojik ve Moleküler Yön.
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATIRA TAŞKIN


Dersin Amacı

Mantar taksonomisinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği

Makromantarların sistematik olarak tanılanmasında kullanılan morfolojik, mikroskobik ve DNA dizi analizlerine dayalı moleküler metodlar hakkında bilgiler içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Son yılların makaleleri ve derlemeleri

Notlar

Fungal evolution: diversity, taxonomy and phylogeny of the Fungi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Makromantar taksonomisi alanında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Mantar taksonomosinde ekoloji, konukçu bitki, ekolojik özellikler gibi bazı bilgilerin önemini anlar
ÖÇ03 Makromantarların morfolojik tanılanmasını yapar
ÖÇ04 Makromantarların mikroskobik tanılanmasını yapar
ÖÇ05 Makromantarların moleküler tanılanmasını yapar
ÖÇ06 Mantarların moleküler tanılamasında kullanılan yöntemleri bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Makromantarların tanımı Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Makromantar çeşitleri Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mantar taksonomisi Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Varyete, tür, cins, familya gibi kavramların tanımı Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Mantar taksonomisinde kullanılan morfolojik yöntemler Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Doğru tanım için doğru görüntü alma ve GPS koordinatlarının önemi Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Mantarın toplandığı yerin ekolojik özelliklerinin ve konukçu bilgisinin önemi Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Mikroskobik tanılama yöntemleri Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Spor ölçüleri, spor şekilleri ve süslemeleri vb özellikler taksonomide neden önemlidir Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Mikroskobik tanılamada kullanılan kimyasal boya maddeleri Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Moleküler tanılama yöntemleri Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 DNA dizi analizleri nasıl yapılır Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 DNA dizi analizlerinde hangi gen bölgeleri kullanılır Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Filogenetik ağaç oluşturma ve yorumlama Bilimsel makaleler, kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS