Genel Bilgi
Kod | BB007 |
Ad | Derim Sonrasında Enstrümantal Analiz |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKAN ÖZKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Derim sonrasında tarımsal ürünlerin laboratuvar işlemlerinin hazırlanması ve uygun metot ile analizlerinin gerçekleştirilmesinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Temel laboratuvar terimleri, Laboratuvar alet ve ekipmanlarının tanıtımı, Derim sonrası laboratuvarlarında yapılması gereken analiz yöntemleri, Tarımsal ürünlerin analize hazır hale getirilmesi, Derim sonrası laboratuvar uygulama çalışmaları, Laboratuvar çalışmalarından elde edilecek bulguların raporlanması, Kimyasallar, Laboratuvarların fiziki koşulları ve altyapı, Ergonomi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hazırlanan ders notları
Notlar
Bu alanla ilgili güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuvar ekipmanlarını tanır |
ÖÇ02 | Laboratuvar analiz metodlarını bilir |
ÖÇ03 | Laboratuvar kimyasallarının yaratabileceği etkilerinin farkındadır |
ÖÇ04 | İşlerini belirli bir plan çerçevesinde gerçekleştirir |
ÖÇ05 | Malzemeleri analiz öncesi hazırlama yeteneği vardır |
ÖÇ06 | Çalışmaları sırasında ergonomiye önem verir |
ÖÇ07 | İş sağlığı ve güveliğini uygulamalarda göz önünde bulundurur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş; Temel laboratuvar terimleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Laboratuvar ekipmanlarının tanıtımı | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Derim sonrası laboratuvarlarında yapılması gereken analiz metodları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Tarımsal ürünlerin analize hazır hale getirilmesi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Derim sonrası laboratuvar uygulama çalışmaları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Laboratuvar çalışmalarından elde edilecek bulguların raporlanması | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Laboratuvar çalışma koşulları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Uyarı levhaları ve sorumluluk alanlarının belirlenmesi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kimyasallar | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Laboratuvarların fiziki koşulları ve altyapı | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ergonomi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Laboratuvarlarda çalışma kültürü | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Derim sonrası laboratuvar çalışmalarında meydana gelebilecek atıklar | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Atıkların depolanması ve bertaraf edilmesi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |