Genel Bilgi
Kod | CENG719 |
Ad | Text to Speech |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı concatenation synthesis, formant synthesis, articulatory synthesis, HMM based synthesis ve sinewave synthesis konularını öğretmek.
Dersin İçeriği
Bu ders concatenation synthesis, formant synthesis, articulatory synthesis, HMM based synthesis ve sinewave synthesis yöntemlerini kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Text to speech Synthesis Paul Taylor
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Knows concatenation synthesis |
ÖÇ02 | Knows formant synthesis |
ÖÇ03 | Knows articulary synthesis |
ÖÇ04 | Knows HMM based synthesis |
ÖÇ05 | Knows sinewave synthesis |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Synthesizer Technologies | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Concatenation Synthesis | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Unit Selection Synthesis | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Diphone Synthesis | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Domain Specific Synthesis | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Formant Synthesis | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | HMM-based Synthesis | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sinewave Synthesis | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Deep Learning | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Chalenges | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Text Normalization Chalenges | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Text-to-Phoneme Chalenges | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Evaluation Chalenges | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Prosodic and Emotional Content | Ders kitabından ilgili bölümü okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |