YLCNGT701 Thesis Work

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLCNGT701
Ad Thesis Work
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN


Dersin Amacı

Öğrencinin, bir tema üzerine bilimsel olarak sağlam bir şekilde bağımsız bir araştırma yapabileceğini ve bilimsel olarak sağlam, etik, kapsamlı ve kesin bir şekilde belirli bir sorunu ele alma yeteneğini göstermesini sağlamak, belirli bir sürenin seyri ve öğrencinin bulgularını ikna edici bir şekilde iletmesine yardımcı olmak.

Dersin İçeriği

Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Tez konusuna göre kaynak belirlenmektedir.

Notlar

Tez konusuna göre kaynak belirlenmektedir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırmada takip edilecek etik yönergeleri kavrama
ÖÇ02 İntihalden nasıl kaçınılacağını ve nasıl önleneceğini anlama
ÖÇ03 Belirli bir süre boyunca bilimsel olarak sağlam, kapsamlı ve hassas bir şekilde belirli bir sorunu ele alınması ve çözülmesi.
ÖÇ04 Ele alınan sorunun çözümü için toplanan veri setleri veya bilgilerle nasıl başa çıkılacağını öğrenme
ÖÇ05 Düşüncelerin ve bulguların ikna edici bir şekilde nasıl sunulacağını öğrenme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme becerilerine sahip olur. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 1) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 2) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 3) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 4) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 5) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 6) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 7) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 8) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 9) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 10) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 11) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 12) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 13) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Tez için incelenen sorunun çözülmesi üzerine yapılan çalışmalar (Bölüm 14) Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 595
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,80
AKTS 24 AKTS