Genel Bilgi
Kod | CENG546 |
Ad | Advanced Computer Networks |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH AKAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
1) Temel bilgisayar ağları bilgisini ileri seviyeye taşımak 2) İnternetin yapı ve parçalarını güncel teknik seviyede öğretmek 3) Öğrencilere bilgisayar ağları konusunda küçük çaplı araştırma yaptırmak
Dersin İçeriği
İnternet protokolü tasarım felsefeleri, Alan Adı Hizmeti ve Proje Tartışması, Yüksek Hızlı Router Tasarımı (I), Ağ Performansı Ölçümleri, Yüksek Hızlı Router Tasarımı (II), Temel Tıkanıklık Kontrolü, Adil sıraya alma ve çeşitleri, Uçtan uca QoS reservasyon, Geniş alan internet yönlendirme (BGP), Mobil yönlendirme, HTTP ve Web sorunları, Sunucu tabanlı içerik dağıtımı, Noktadan noktaya içerik dağıtımı, Güvenlik tehditleri.
Dersin Ön Koşulu
Bilgisayar ağları hakkında temel bilgi
Kaynaklar
Computer Networking: A Top-Down Approach (7th Edition) by James F. Kurose and Keith W. Ross, Pearson.
Notlar
Aracil, J., Callegati, F. (2009). Enabling Optical Internet with Advanced Network Technologies. Springer.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnternet tasarımı felsefesi ve metodolojisi (arkaplan) |
ÖÇ02 | Tek ve çok noktaya hızlı ve adil yönlendirme |
ÖÇ03 | Tekli ve çoklu yayın tıkanıklık denetimi |
ÖÇ04 | Güvenilir çoklu yayın protokolleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnternet protokolü tasarım felsefeleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
2 | Alan Adı Hizmeti ve Proje Tartışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
3 | Yüksek Hızlı Router Tasarımı (I) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
4 | Ağ Performansı Ölçümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
5 | Yüksek Hızlı Router Tasarımı (II) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
6 | Temel Tıkanıklık Kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
7 | Adil sıraya alma ve çeşitleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Uçtan uca QoS reservasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
10 | Geniş alan internet yönlendirme (BGP) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
11 | Mobil yönlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
12 | HTTP ve Web sorunları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
13 | Sunucu tabanlı içerik dağıtımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
14 | Noktadan noktaya içerik dağıtımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
15 | Güvenlik tehditleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |