Genel Bilgi
Kod | DBKT802 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin İçeriği
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin Ön Koşulu
Ders aşamasında ve doktora yeterlilik sınavında başarılı olmak
Kaynaklar
Tez konusu ile doğrudan ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Tez konusu ile yakından ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır |
ÖÇ02 | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir. |
ÖÇ04 | Bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur ve araştırma konusu belirleyerek çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışmanın ilk döneminde elde edilen verilerin ön analizi ve değerlendirilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Çalışmanın ilk döneminde elde edilen verilerin akademik kurula sunulması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Öneriler doğrultusunda ikinci dönem çalışmalara devam edilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Tez çalışmasının materyal ve metot doğrultusunda sağlıklı olarak devam ettirilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Danışman gözetiminde çalışmalara devam edilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Danışman ile birlikte ikinci dönem verilerin ele alınması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın bir değerlendirmesinin yapılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Danışman doğrultusunda elde edilen verilerin analizi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın analiz sonuçlarının literatür ile karşılaştırılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporunun yazılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporunun akademik kurula sunulması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporunun akademik kurulun önerileri doğrultusunda gözden geçirilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporuna son şeklinin verilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Danışman gözetiminde tezin savunulması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 26 | 8 | 208 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 26 | 8 | 208 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 30 | 120 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 596 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,84 | ||
AKTS | 24 AKTS |