DBKT802 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBKT802
Ad Tez Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY


Dersin Amacı / Hedefi

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması

Dersin İçeriği

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması

Dersin Ön Koşulu

Ders aşamasında ve doktora yeterlilik sınavında başarılı olmak

Kaynaklar

Tez konusu ile doğrudan ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Tez konusu ile yakından ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır
ÖÇ02 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler
ÖÇ03 Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir.
ÖÇ04 Bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur ve araştırma konusu belirleyerek çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışmanın ilk döneminde elde edilen verilerin ön analizi ve değerlendirilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Çalışmanın ilk döneminde elde edilen verilerin akademik kurula sunulması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Öneriler doğrultusunda ikinci dönem çalışmalara devam edilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Tez çalışmasının materyal ve metot doğrultusunda sağlıklı olarak devam ettirilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Danışman gözetiminde çalışmalara devam edilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Danışman ile birlikte ikinci dönem verilerin ele alınması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın bir değerlendirmesinin yapılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Danışman doğrultusunda elde edilen verilerin analizi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın analiz sonuçlarının literatür ile karşılaştırılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporunun yazılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporunun akademik kurula sunulması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporunun akademik kurulun önerileri doğrultusunda gözden geçirilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporuna son şeklinin verilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Danışman gözetiminde tezin savunulması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 26 8 208
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 26 8 208
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 30 120
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 596
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,84
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2022 01:12