DBKS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBKS801
Ad Seminer
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Seminer konusu ile ilgili yeterli miktarda kaynak taraması yapması ve elde ettiği bilgileri danışmanı ile tartışması

Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili yeterli kaynak olmaması durumunda yakın konularla ilgili tarama yapması ve elde ettiği bilgileri danışmanı ile tartışması

Notlar

Konusunda uzman akademisyenlerden bilgi alması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır.
ÖÇ02 Bir semineri hazırlama süresinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sumun hazırlanması konusunda bilgi kazanır.
ÖÇ03 Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır.
ÖÇ04 Bilimsel tartışma kültürü kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Entomolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
2 Fitopatolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Nematolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Herbolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
5 Akarolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Bakteriyolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Biyolojik Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
8 Ara Sınavlar sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Virolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
10 Biyoteknik Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Bitki Koruma Biyoteknolojik çalışmalarda yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Entegre Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Mikoloji çalışmalarında yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
14 Entomolojide faunistik ve sistematik konularda yeni çalışmalar Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Entomopatojenlerle yapılan yeni çalışmalar Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2022 11:34