DBK801 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBK801
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY


Dersin Amacı / Hedefi

Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Araştırmacının yürütülmekte olan çalışmalar hakkında kaynak taraması yapması ve danışmanı ile görüş alış verişinde bulunması hedeflenmektedir.

Kaynaklar

Konuyla doğrudan ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Konuyla yakından ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir.
ÖÇ02 Araştırıcı danışmanıyla birlikte konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır.
ÖÇ03 Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir.
ÖÇ04 Bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur ve araştırma konusu belirleyerek çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusunun belirlenmesinde ön çalışma Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Tez konusunun belirlenmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Tez konusu hakkında okumalar yapılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-3 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Tez konusu hakkında literatür taraması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-4 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Literatür özetlerinin hazırlanması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-5 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Literatür özetlerinin tartışılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-6 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Belirlenen tez konusunun literatür ışığında tartışılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-7 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Belirlenen tez konusunda amacın netleştirilerek hipotezin kurulması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-8 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Tez önerisi için amacın yazılması ve tartışılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-9 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Tezin amacı doğrultusunda materyal ve metodun tartışılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-10 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Materyal ve metodun literatür ile karşılaştırılması eksiklerinin giderilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-11 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Amaç, literatür özetleri ile materyal ve yöntemin birlikte değerlendirilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-12 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Amaç, literatür özetleri ile materyal ve yöntemin birlikte eleştirisi ve eksiklerinin giderilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-13 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Tez programının bir bütün olarak danışman ile tartışılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması-14 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması-1 Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması-2 Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2022 11:45