BK0076 Viral Turunçgil Hastalıklarının Biyolojik Serolojik ve Kimyasal İndekslenmeleri

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK0076
Ad Viral Turunçgil Hastalıklarının Biyolojik Serolojik ve Kimyasal İndekslenmeleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE


Dersin Amacı

Turunçgil virus ve viroid hastalıkları ve tanı yöntemlerinin ögrenilmesi

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında turunçgil bitkilerinde bulunan viral etmenler ve bunların tanılanması amaçlanmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu ve slayt dizilimi

Notlar

Turunçgil hastalıkları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hastalık etmeni olarak virus ve viroidleri tanır
ÖÇ02 Bitki patojen ilişkilerini ögrenir
ÖÇ03 Laboratuvar ortamında hastalık tanı tecniklerini öğrenir
ÖÇ04 Hastalık gelişimini ögrenir
ÖÇ05 Hastalık etmenleri açısından viral etmenleri tanır ve mücadele yöntemlerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hastalık etmeni olarak virus ve viroidler Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Virüs ve Viroidlerin genel özellikleri Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Viral patojenlerin bitkiye bulaşma şekilleri Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Virüs ve Viroidlerin coğalma biçimleri Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Virüs ve viroidlerin oluşturdukları genel simptomlar Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Turunçgillerde bulunan viroidler-1 Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Turunçgillerde bulunan virüsler-1 Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Turunçgillerde bulunan viroidler-2 Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Turunçgillerde bulunan virüsler-2 Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Turunçgillerde indikatör bitkiler Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Biyolojik indeksleme Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Turunçgillerde seroloji Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Virus purifikasyon yöntemleri Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Viroid purifikasyonu ve RT-PCR Konu tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS