BK040 Özel Bağ Hastalıları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK040
Ad Özel Bağ Hastalıları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL


Dersin Amacı

Öğrenciler üzüm yetiştiriciliği, asma hastalıkları ve mücadelesiyle hakkında bilgiler öğrenirler

Dersin İçeriği

Genel Bağcılık ve asma hastalıklarının tanıtımı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bağ Hastalıkları ve Zararlıları

Notlar

Power-point sunuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünya ve Türkiye bağcılığı hakkında genel bilgiler öğrenirler
ÖÇ02 Vitis türleri ve anaçları hakkında bilgiler öğrenirler
ÖÇ03 Asmanın yapısı ve büyüme dönemlerini öğrenirler
ÖÇ04 Bağ hastalıklarının tarihsel önemini öğrenirler
ÖÇ05 Bağ antraknozu ve Armillaria kök çürüklüğünü öğrenirler
ÖÇ06 Çeşitli meyve çürüklükleri ve acı çürüklüğü öğrenirler
ÖÇ07 Bağ mildiyösü ve mücadelesini öğrenirler
ÖÇ08 Bağ küllemesi ve epidemiyolojisini öğrenirler
ÖÇ09 Phomospsis dal ve yaprak leke hastalığını öğrenirler
ÖÇ10 Asma fidanı hastalıklarını öğrenirler
ÖÇ11 Botryosphaeria Geriye Ölüm hastalığını öğrenirler
ÖÇ12 Genç asma ölümü hastalıklarını öğrenirler
ÖÇ13 Esca sendromu ve Eutypa geriye ölüm hastalığını öğrenirler
ÖÇ14 Bağ hastalıklarında kullanılan fungisitleri öğrenirler
ÖÇ15 Asmadaki fungal fruktifikasyon yapılarını öğrenirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Vitis cinsi, Vitis türleri ve anaçlar Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Asmanın yapısı ve büyüme dönemleri Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bağ hastalıklarının tarihsel önemi Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bağ mildiyösü, epidemiyolojisi ve mücadelesi Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Bağ küllemesi, epidemiyolojisi ve mücadelesi Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Salkımda kurşuni küf hastalığı ve mücadelesi Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Asma fidanlıklarında görülen hastalıklar Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sözlü sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Botryosphaeria kangreni ve mücadelesi Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Esca sendromu ve mücadelesi Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Fidanlıklarda görülen kök çürüklüğü hastalıkları Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Fusarium ve Verticillium solgunluğu Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Bağlarda budama sonrası fungisit uygulamaları Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Bağlarda kimyasal mücadele Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Asma kök çürüklükleri Powerpoint sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS