Genel Bilgi
Kod | BK033 |
Ad | Agaricales, Tuberales ve Morchellaceae Fungusları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ ERKILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
ticari önemi olan bu mantar türleri hakkında genel bilgiler edindirmek
Dersin İçeriği
orman alanlarında yaygın olarak bulunan ve ekonomik önemi yüksek olan Agaricales Tuberales ve Morchellaceae funguslarının özellikleri, toplanması, tanılanması ve üretimi ile ilgili konuların tartışılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mantar Bilimi (Prof.Dr. Mehmet BİÇİCİ) İnternet ortamı Buczacki, S., 1989. Fungi of Britaian and Europe. Glasgow, ISBN 0 00 219448. İnternet kaynakları
Notlar
Chang, S.T. and W.A. Hayes, 1978. Yenilebilir Mantarların Biyolojisi ve Yetiştirilmesi. Academic Press, New York, 819p. Işık, E., İ. Erkel, S. Erkal ve H. Çetin, 1987. Mantar. Tarımsal Araştırmaları Destekleme ve Geliştirme Vakfı, Yayın no. 4, Yalova. Işık, E. ve İ. Erkel, 1981. Mantar Yetiştiriciliği. Atatürk Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü Yayınları, Yayın no. 48, Yalova
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğa mantarlarının canlılar alemindeki yerini ve önemini bilir. |
ÖÇ02 | Doğa mantarlarının ne zaman ve nerelerde bulunabileceğini bilir. |
ÖÇ03 | Doğa mantarlarının cins düzeyinde tanısını öğrenir. |
ÖÇ04 | Bu mantar türlerinin Dünya' daki varlığını ve ekonomik önemini öğrenir. |
ÖÇ05 | Agaricales funguslarının ticari üretimini öğrenir. |
ÖÇ06 | Tuberales funguslarının doğada kontrollü üretimini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Funguslar alemine giriş | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Basidiomycota ve Ascomycota şubelerinin genel özellikleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Doğa mantarlarının yarar ve zararları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mikorizal olan mantar türleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Morchellaceae' lerin özellikleri ve türleri hakkında bilgiler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tuberales' lerin özellikleri ve türleri hakkında bilgiler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Agaricales' lerin özellikleri ve türleri hakkında bilgiler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zehirli mantar türleri ve mantar zehirlenmeleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Doğa mantarlarının toplanması ve koleksiyonu | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Doğa mantarlarının tanılanmasındaki kriterler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Agaricus bisporus üretiminde kullanılan kompostlar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Agaricus bisporus üretimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tuberales ve Morchellaceae'lerin doğada korunumu ve üretimi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Doğa mantarlarının tıp alanındaki kullanımı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konularıverilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |