Genel Bilgi
Kod | BK012 |
Ad | Entomolojide Yeni Bilimsel Yaklaşımlar II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMİL KARUT |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, böcekler, nematodlar ve akarlarla ilgili yapılan yeni bilimsel araştırmaları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bitkilerde zarara neden olan böcek, nematod ve akarların tanınması, zararı ve mücadelesindeki son gelişmeler dersin içeriğidir
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Genel Entomoloji (Tarımsal)
Notlar
Genel Entomoloji (Tarımsal)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Entomoloji alanındaki son gelişmeleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Dünyada ve Türkiye de istilacı zararlı türler hakkındaki son gelişmeleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Böcekler ve diğer organizmalar arasındaki ilişkileri öğrenir. |
ÖÇ04 | Böceklerle mücadele yöntemlerindeki son gelişmeleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Böcek biyotekolojisindeki son gelişmeleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Zararlı türler ile bunların parazitoit ve predatörlerinin saptanması; Tuta absoluta örneği | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Böceklerde mücadelede yeni teknikler; Entomopatojen bakteriler | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Akarisitlerin etkinliğinin belirlenmesi | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Farklı üretim alanlarında zararlı türler ile bunların parazitoit ve predatörlerinin saptanması; pamuk örneği | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Zararlı türler ile bunların predatörlerinin saptanması; Eutetranychus orientalis örneği | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Böceklerde mücadelede yeni teknikler, antibiyotikler | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Hazırlanan sunular | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Böceklerde mücadelede yeni teknikler; cezbediciler | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Böceklerde mücadelede yeni teknikler; renk tuzakları | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Moleküler yöntemlerin entomolojide kullanımına ilişkin son gelişmeler | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kök-ur nematodlarının biyokimyasal ve moleküler yöntemler ile tanılanması | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Parazitoid böcekler ; Eretmocerus mundus örneği | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Avcı böcekler; Orius vicinus örneği | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Buğday ve mısır bitkisinin önemli depo zararlıları | Elektronik (internet) ve yazılı kaynaklar (popüler ve ders kitapları, bilimsel dergiler) kullanarak sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlanan sunular | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlanan sunular | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |