BK010 Fitopatolojide Yeni Bilimsel Yaklaşımlar II

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK010
Ad Fitopatolojide Yeni Bilimsel Yaklaşımlar II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN


Dersin Amacı

Bitki patojeni bakteriler, funguslar ve virüslerle ilgili yapılan yeni bilimsel araştırmaları öğretmek dersin amacıdır

Dersin İçeriği

Bitkilerde hastalık yapan mikroorganizmaların ve yabancı otların biyolojisi, bitkilerdeki hastalıklara karşı dayanıklık mekanizmaları ve mücadelesindeki son trendler dersin içeriğidir

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Kaynak kitap ve bilgiler, internetten elde edilecek literatürden kullanılacaktır.

Notlar

Kaynak bilimsel çalışmaları içeren literatür internetten elde edilerek kullanılacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki patojen bakterilerde antibiyotiklere direnç hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Bitki hastalıklarında nanoteknolojinin geleceği hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Arbuscular Mikorizal Funguslar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Fungusların ve onların bakteriyel simbiyontlarının biyolojisi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Fungisit direncinin evrimsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Bitki bakteri hastalıklarının mücadelesinde bakteriyofajların kullanımı hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Bitki Hastalıklarına Dayanıklık İçin Genomun Düzenlemesi: CRISPR Ürünler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ08 Bitki hastalıklarında RNA engelleme mekanizmaları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ09 Geminivirüslerin dünya çapında yönetimi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ10 Bitki savunma sisteminde hormon sinyalleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ11 Fitopatolojide dünyada yapılan son bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki patojen bakterilerde antibiyotiklere direnç öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bitki patojenlerinin kırmızı ve mavi ışığa duyarlılığı öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bitki hastalıklarında nanoteknolojinin geleceği öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Arbuscular Mikorizal Funguslar öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yayılmak üzere olan bir patojen: Xylella fastidiosa öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Pas hastalığının mücadelesinde berberis çalılarının yok edilmesi öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Fungusların ve onların bakteriyel simbiyontlarının biyolojisi öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Fungisit direncinin evrimi öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bitki bakteri hastalıklarının mücadelesinde bakteriyofajların kullanımı öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Bitki Hastalıklarına Dayanıklık İçin Genomun Düzenlemesi: CRISPR Ürünler öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Bitki hastalıklarında RNA engelleme mekanizmaları ve uygulamaları öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Geminivirüslerin dünya çapında yönetimi öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Biotik ve abiyotik bitki streslerinde silikonun rolü öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bitki savunma sisteminde hormon sinyalleri öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS