YLBKT702 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBKT702
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY


Dersin Amacı

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması

Dersin İçeriği

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması

Dersin Ön Koşulu

Ders aşamasından başarılı olmak

Kaynaklar

Tez konusu ile doğrudan ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Tez konusu ile yakından ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır
ÖÇ02 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler
ÖÇ03 Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir.
ÖÇ04 Bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur ve araştırma konusu belirleyerek çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 1
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışmanın ilk döneminde elde edilen verilerin ön analizi ve değerlendirilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Çalışmanın ilk döneminde elde edilen verilerin akademik kurula sunulması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Öneriler doğrultusunda ikinci dönem çalışmalara devam edilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Tez çalışmasının materyal ve metot doğrultusunda sağlıklı olarak devam ettirilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Danışman gözetiminde çalışmalara devam edilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Danışman ile birlikte ikinci dönem verilerin ele alınması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın bir değerlendirmesinin yapılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Danışman doğrultusunda elde edilen verilerin analizi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın analiz sonuçlarının literatür ile karşılaştırılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporunun yazılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporunun akademik kurula sunulması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporunun akademik kurulun önerileri doğrultusunda gözden geçirilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Danışman doğrultusunda yürütülen çalışmanın sonuç raporuna son şeklinin verilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Danışman gözetiminde tezin savunulması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 26 8 208
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 26 8 208
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 30 120
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 596
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,84
AKTS 24 AKTS