Genel Bilgi
Kod | BK589 |
Ad | Ilıman İklim ve Meyve Zararlıları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERDAR SATAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüz meyve ve bağ yetiştiriciliğinde önemli problemlerden biri de zararlılardan kaynaklan problemlerdir. Ürün kaybına neden olan etmenler karşı başarılı bir mücadele yapabilmek için bunların tanınmaları, yayılışları, ekolojik istekleri, biyolojileri, davranışları, bitkinin neresinde ne tür zarar oluşturdukları ve doğal düşmanlarının bilinmesinde zorunluluk vardır. Bu derste de değişik meyve gruplarında önemli kayıplara yol açan zararlılara karşı temel bilgilerin teorik ve uygulamalaı yöntemlerin kullanılması ile kazandırılması amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Turunçgil zararlıları, nar zararlıları, bağ zararlıları, sertçekirlekli meyve zararlıları, yumşak çekirdekli meyve zararlıları ve sert kabuklu meyve zararlıları) alanlarındaki ürün kaybına sebep olan zararlıların tanınması, biyolojisi, ekolojisi ve mücadelesi ders içeriğidir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Meyve ve Bağ Zararlıları kitabı
Notlar
Konu ile ilgili alakalı makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların tanınması ve biyolojilerini kavrar |
ÖÇ02 | Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların kimyasal mücadelesini hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların bioteknik mücadelesini bilir ve bu konudaki son gelişmeleri öğrenir |
ÖÇ04 | Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların biyolojik mücadelesini bu konudaki son gelişmeleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yumşak çekirdekli zararlıları; tanınması, biyolojisi | İlgili ders notlarının tanıtımı ve derse giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Kimyasal) I, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Kültürel) II, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Biyolojik) III, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Bioteknik) IV, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Bioteknik) V, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yumşak çekirdekli zararlıları mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve ilgili makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sert çekirdekli meyve zararlıları; tanınması, biyolojisi, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Kimyasal) I, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Kültürel) II, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (biyolojik) II, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) IV, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sert çekirdekli; mücadelesi (Bioteknik) V, ödev- ilgili makalenin okunması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sert çekirdekli meyvelerde zarara yol açan zaralıların mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, dönem sonu ödevi- ilgili makalenin sunu haline getirilip sunulması | İlgili Ders Notu ve makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve ilgili makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve ilgili makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |