Genel Bilgi
Kod | BK570 |
Ad | Bitki Patojen Bakterilerin Tanımında Kullanılan Teknikler II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM AYSAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı hasta bitkilerden izole edilmiş bakterilerin hızlı yöntemlerle tanısını yapmak ve tanının serolojik ve moleküler yöntemlerle desteklenmesidir
Dersin İçeriği
Bitkilerde hastalık yapan bakterilerin hızlı tanısı, moleküler ve serolojik (ELISA, IF, Immunostrip) yöntemlerle tanın desteklenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Z. Klement, K. Rudolph,D.C. Sands, 1990. Methods in Phytobacteriology. Akademial Kiodo, Budapest. 567p. Lelliott, R. A., and D. E. Stead, 1987. Methods for the Diagnosis of Bacterial Diseases of Plants. Methods in Plant Pathology Volume 2 (Series editor T. F. Preece), Published on behalf of the British Society for Plant Pathology by Blackwell Scientific Publications, Oxford, UK., 219 pages. Saygılı, H., Şahin, F. and Aysan Y., 2006. Fitobakteriyoloji. Meta Basım Matbaacılık, İzmir, 530s.
Notlar
Agrios, G.N. 2005. Plant Pathology. Elsevier Academic Press, London, England. pp: 639-647.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hasta bitkiden bakteri izolasyonunda izlenecek yolları öğrenir |
ÖÇ02 | Geleneksel Yöntemlere Göre Bakteri Tanısı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Geleneksel tanıyı destekleyici testler hakkında bilgi edinir |
ÖÇ04 | ELISA testi ve bitki bakteriyolojisinde kullanımı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ05 | Immunofluorescent (IF) test ve bitki bakteriyolojisinde kullanımı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ06 | Immunostrip test ve bitki bakteriyolojisinde kullanımı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ07 | Protein ve lipopolisakkarit (LPS) analizine göre bakteri tanısı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ08 | Tüm hücre yağ asit analizine göre bakteri tanısı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ09 | Bakteriyofajların tanıda kullanımı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ10 | Fitobakteriyolojide biolüminescent ve flow cytometrinin kullanımı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ11 | Nükleik asit temelli mikrobiyal tanı yöntemleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ12 | Bakteri DNA'sının izolasyonu hakkında bilgi edinir |
ÖÇ13 | Polimeraz zincir reaksiyonu (PCR) ile bakteri tanısı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ14 | Multi lokus sekans analiziyle (MLST) bakteri türleri arasında akrabalığın belirlenmesi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ15 | Tanıda entegrasyon hakkında detaylı bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hasta bitkiden bakteri izolasyonunda izlenecek yollar | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Geleneksel yöntemlere göre bakteri tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Geleneksel tanıyı destekleyici testler | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ELISA testi ve bitki bakteriyolojisinde kullanımı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Immunofluorescent (IF) test ve bitki bakteriyolojisinde kullanımı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Immunostrip test ve bitki bakteriyolojisinde kullanımı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Protein ve lipopolisakkarit (LPS) analizine göre bakteri tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Tüm hücre yağ asit analizine göre bakteri tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bakteriyofajların tanıda kullanımı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fitobakteriyolojide biolüminescent ve flow cytometrinin kullanımı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Nükleik asit temelli mikrobiyal tanı yöntemleri | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bakteri DNA'sının (genomic-DNA) izolasyonu | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Polimeraz zincir reaksiyonu (PCR) ile bakteri tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Multi lokus sekans analiziyle bakteri türleri arasında akrabalığın belirlenmesi (MLST) | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |