Genel Bilgi
Kod | BK553 |
Ad | Antagonistlerin Bitki Patolojisindeki Rolleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM AYSAN |
Dersin Amacı / Hedefi
biyolojik mücadelede antagonist mikroorganizmaların kullanım olanaklarını öğrenmektir.
Dersin İçeriği
antagonistlerin biyolojik mücadele mekanizmaları, biyo prepatatlar, Türkiye ve Dünyadaki biyolojik mücadele uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Bora, T. ve Özaktan, H., 1998. Bitki Hastalıklanyla Biyolojik Savaş. Prizma Matbaası, İzmir, 2005.
Notlar
Saygılı, H., Şahin, F. and Aysan Y., 2006. Fitobakteriyoloji. Meta Basım Matbaacılık, İzmir, 530s. Tutar, U. 2013. Toprak Solucanlarından Elde Edilen Vermikompostun Bazı Bitki Patojenleri Üzerindeki Antimikrobiyal Aktivitelerinin Araştırılması. Cumhuriyet University Faculty of Science Science Journal (CSJ), Vol.34, No.2. Yıldız, A., 2009. Mikoriza ve Arbüsküler Mikoriza Bitki Sağlığı İlişkileri. ADÜ Ziraat Fakültesi Dergisi 2009; 6(1):91 – 101.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki hastalıklarında biyolojik mücadele uygulamalarının tarihsel gelişimini öğrenir |
ÖÇ02 | Bir biyokontrol mekanizması olarak antibiyotik üreten mikroorganizmaları öğrenir |
ÖÇ03 | Bir biyokontrol mekanizması olarak besin ve yer için yarışmayı öğrenir |
ÖÇ04 | Bir biyokontrol mekanizması olarak uyarılmış dayanıklılığı öğrenir |
ÖÇ05 | Tarımsal alanlarda hastalıkları baskılayıcı toprakları öğrenir |
ÖÇ06 | Entegre hastalık yönetiminde biyolojik mücadelenin yerini öğrenir |
ÖÇ07 | Biyolojik mücadelenin faydaları ve risklerini öğrenir |
ÖÇ08 | Toprak kökenli hastalıkların biyolojik mücadelesini öğrenir |
ÖÇ09 | Tohum kökenli hastalıkların biyolojik mücadelesini öğrenir |
ÖÇ10 | Hava kökenli hastalıkların biyolojik mücadelesini öğrenir |
ÖÇ11 | Depo hastalıklarının biyolojik mücadelesini öğrenir |
ÖÇ12 | Bitki hastalıklarının biyolojik mücadelesinde etkinliği artırmak için yapılan genetik uygulamaları öğrenir |
ÖÇ13 | Türkiyedeki tarımsal biyolojik mücadele preparatlarını öğrenir |
ÖÇ14 | Tarla ve bahçe alanlarında dünyada kullanılan biopestisitleri öğrenir |
ÖÇ15 | Entegre hastalık yönetiminde biyolojik mücadeleyi öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki hastalıklarında biyolojik mücadele uygulamalarının tarihsel gelişimi | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bir biyokontrol mekanizması olarak antibiyotik üreten mikroorganizmalar | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bir biyokontrol mekanizması olarak besin ve yer için yarışma | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bir biyokontrol mekanizması olarak uyarılmış dayanıklılık | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tarımsal alanlarda hastalıkları baskılayıcı topraklar | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Entegre hastalık yönetiminde biyolojik mücadelenin yeri | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Biyolojik mücadelenin faydaları ve riskleri | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Toprak kökenli hastalıkların biyolojik mücadelesi | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tohum kökenli hastalıkların biyolojik mücadelesi | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hava kökenli hastalıkların biyolojik mücadelesi | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Depo hastalıklarının biyolojik mücadelesi | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bitki hastalıklarının biyolojik mücadelesinde etkinliği artırmak için yapılan genetik uygulamalar | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiyedeki tarımsal biyolojik mücadele preparatları | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tarla ve bahçe alanlarında dünyada kullanılan biopestisitler | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |