Genel Bilgi
Kod | BK526 |
Ad | Fitopatolojide Seroloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SAADETTİN BALOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Fitopatolojide özellikler virüs hastalıklarının tanısında kullanıulan önemli yöntemlerden biri olan seroloji fungal hastalıkların tanısında ve tespitindede kullanılmaktadır. Özellikle rutin testler ve karakterizasyon yöntemleri güvenilir teknik olan serolojik yöntemlerde belirteçlerin hazırlanışı ve muhtelif testlerin uygulamaları, kullanımının ve sonuçlarının değerlendirilmesi ders kapsamında öğretilir
Dersin İçeriği
Fitopatolojide seroloji, serolojik belirteçler, serolojik testler, uygulamada serolojik testler, serolojik değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Power point sunuları, ders notları ve laboratuvar notları
Notlar
Literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
ÖÇ05 | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
ÖÇ06 | Serolojik yöntemde kullanılan girdileri, kullanılan kimyasalların görevlerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Serolojik yöntemlerle moleküler yöntemler arasındaki farkları öğrenir |
ÖÇ08 | Testler sonunda ortaya çıkabilecek sorunların kaynağı ve sorunların çözüm yolları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Tanılamada kullanılan bütün testler arasındaki hassasiyetler hakkında bilgi sahibi olur. Testlemelerde sonuçların değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GİRİŞ- BAĞIŞIKLIK VE SEROLOJİ BİLİMİ | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | ANTİJEN VE ANTİBADİLER | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | VİRAL VE BAKTERİYEL ANTİJENLER | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | POLİKLONAL VE MONOKLONAL ANTIBODY ler | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | ANTİJEN HAZIRLANMASI - VİRÜS SAFLAŞTIRILMASI - BAKTERİLERDEN ANTİJEN HAZIRLANMASI | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
6 | POLYKLONAL ANTİBODİ ÜRETİMİ | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
7 | MONOKLONAL ANTİBODİ ÜRETİMİ | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Yazılı ve Sözlü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | ANTİBODİ lerin İŞARETLENMESİ | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
10 | SEROLOJİK TESTLER SIVI FAZLI TESTLER (Microprecipiting - Ring interferase) | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | SIVI FAZLI TESTLER (Agar diffision testleri, Single double) | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | DENSİTY GRADİENT TESTLER (Immunoelektroforesis Testleri) | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | KATI FAZLI TESTLER - ELISA KİTLERİNİN HAZIRLANMASI | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
14 | ELISA TEST UYGULAMALARI, KULLANIM VE DEĞERLENDİRME | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
15 | DİĞER TESTLER | Ders Notları - yardımcı Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ve Sözlü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ve Sözlü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |