Genel Bilgi
Kod | BK521 |
Ad | Turunçgil Patolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgil yetiştiriciliğinde sorun olan patojenlerin tartışılması
Dersin İçeriği
Turunçgil Patolojisinde büyük öneme sahip fungus, bakteri, virüs ve virüs benzeri hastalık etmenlerinin tanıtılması, biyo-ekolojileri ile patogenez olayları dersin içeriğini oluşturacaktır. Ayrıca bu hastalık etmenlerinin tanılarında kullanılan yöntemlerden ve bunlara karşı mücadelede kullanılan kültürler, biyolojik, fiziksel ve kimyasal yöntemler üzerinde durulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu slayt dizisi
Notlar
Turunçgil Hastalıkları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel olarak hastalık gelişimi ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Turunçgil viral bakteriyel ve fungal hastalıkları tanır ve arazide tanılayabilecek makroskobik simptomları ögrenir |
ÖÇ03 | Turunçgil hastalıkları ve vektör ilişkilerini öğrenir |
ÖÇ04 | Sertifikasyon ve karantina konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | vektörler ile mücadeleyi yöntemlerini tanır |
ÖÇ06 | Turunçgil viral hastalıkları tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Citrus Phytophthora Diseases | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Bakteriyel yanıklık | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Yediverenleşme Hastalığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Turunçgil yeşillenme hastalığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Turunçgil kavlama hastalığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | turunçgil klorotik cüceleşme virüsü | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Turunçgil sarı damar açılması virüsü | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Turunçgil göcüren hastalığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Satsuma cücelik viruü | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Turunçgil cüceleşme viroid hastalığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Turunçgil gözenekleşme hastalığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Uçkurutan hastalığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Alternaria hastalığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Depo hastalıkları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |