Genel Bilgi
Kod | BK501 |
Ad | Canlılarda Enerji Mekanizması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders moleküler biyolojiye başlamak isteyen öğrenciler için öngörülmüştür.Hücre içinde termodinomik enerji transformasyonunun moleküler mekanizma arasındaki ilişkiler tartışılacaktır..
Dersin İçeriği
Bu ders içinde biyolojik enerjinin elde edilişi ve hücre içinde enerji dönüşümleri tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu ve slayt dizisi
Notlar
Hücresel solunum, web site
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki ve hayvan hücrelerini tanır |
ÖÇ02 | Enerji ve hastalık ilişkilerini ögrenir |
ÖÇ03 | Hücre enerji transferi ve yasam olgusunu ögrenir |
ÖÇ04 | Hücre organalleri ve hastalık gelişimi konusunda bilgilenir |
ÖÇ05 | Termodinamiğin temel prensiplerini ögrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik enerji transformasyonu | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Termodinamiğin prensipleri | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Hücrede enerji akışı | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | ATP ve kimyasal enerji transferi | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ödev sunumları-1 | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Anaerobik hücrelerde ATP | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Solunum ve mitakondride ATP oluşumu | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Verilen notlar ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Fotosentez | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kloroplastlar ve enerji | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Aktif transport | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Polisakkarit ve lipidler ile biyosentez | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Makromoleküllerin sentezi | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Biyolojik bilgi | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ödev sunumları-2 | Verilen notlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Verilen notlar ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Verilen notlar ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |