Genel Bilgi
Kod | BK036 |
Ad | Yabancı Otlar ve Ekim Nöbeti |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Amacı / Hedefi
Önemli bir tarımsal işlem olan ekim nöbetinin yabancı ot popülasyonları üzerindeki önem ve etkisi ile yabancı ot mücadelesindeki önemi dersin amacıdır.
Dersin İçeriği
Yabancı otlar önemli bir bitki koruma zararlısı olup, çeşitli yöntemler kullanılarak mücadele edilmeye çalışılmaktadır. Bunlar içerisinde ekim nöbeti, hem tarımsal üretimi artırıcı ve destekleyici hem de pek çok yabancı otu kontrol edebilmesi nedeniyle önemli bir tarımsal işlemdir. Bu derste, ekim nöbetini ile sürekli bir hareketlilik halinde olan yabancı ot popülasyonları arasındaki ilişki ve bu ekim nöbetinin yabancı otların mücadelesindeki önemi anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Crop Rotation on Organic Farms A Planning Manual Editors: Charles L. Mohler and Sue Ellen Johnson
Notlar
Crop Rotation on Organic Farms A Planning Manual Editors: Charles L. Mohler and Sue Ellen Johnson
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki koruma açısından ekim nöbetin önemini öğrenmek |
ÖÇ02 | Yabancı ot populasyonları ile ekim nöbeti arasındaki ilişkiyi ortaya koymak |
ÖÇ03 | Yabancı ot mücadelesinde ekim nöbetinin önemini bilmek |
ÖÇ04 | Ekim nöbeti programı hazırlamayı bilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekim nöbetinin yabancı ot mücadelesindeki önemi | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ekim nöbetindeki kültür bitkileri | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Polikültür ve münavebe uygulamalarının yabancı otlanmaya etkisi | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tahıl, baklagil ekim nöbeti ve yabancı otlanma | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kültür bitkilerinin allelopatik etkisi | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ekim nöbetinde bitkilerin uyuşumu | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kültür bitkilerinin ön ve art bitki olarak kullanılması | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekim nöbeti programı oluşturuken dikkat edilecek hususlar | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ürün sıralaması | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çukurova da ekim nöbeti | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ekim nöbetinin Çukurova ve Türkiye tarımına katkıları | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çukurova da sulak alanlarda beş ve on yıllık ekim nöbeti proje dizaynı | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çukurova da kurak alanlarda beş ve on yıllık ekim nöbeti proje dizaynı | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ekim nöbetinin yabancı ot mücadelesindeki yeri | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenmiş konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenmiş konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |