BYEBY3 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BYEBY3
Ad Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BURHAN ARIKAN


Dersin Amacı

Öğrenciler bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını ve etik kuralların ne kadar önemli olduğunu öğrenir.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma nedir, nasıl yapılır. Teoriden yayın aşamasına kadar bilimsel araştırma nasıl yapılır. Etik nedir, bilimsel çalışma ve yaşamımızda etiğin önemi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Temel ve teorik araştırma alanlarına ait tezler ve etik

Notlar

Etik Kurallar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmanın tarihçesini öğrenir.
ÖÇ02 Bilim nedir, bilimsel çalışmanın önemini öğrenir
ÖÇ03 Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir
ÖÇ04 Temel araştırma yöntemlerini öğrenir
ÖÇ05 Araştırmanın filozofisini oluşturur
ÖÇ06 Araştırmaya hazırlık çalışması yapar ve literatür araştırmasını öğrenir
ÖÇ07 Araştırma ile ilgili uygun materyali seçer ve metod oluşturur
ÖÇ08 Uygun materyalleri kullanarak uygun yöntem ile kontrollü deneyler yapar
ÖÇ09 Bilimsel çalışmada elde edilen bulguları analiz eder
ÖÇ10 Bulguları literatür bulguları ile karşılaştırır ve tartışır
ÖÇ11 Ortaya çıkan sonuçları kullanarak sonuç raporunu oluşturur ve öneriler geliştirir, yayın üretir
ÖÇ12 Etik davranışın önemini kavrar ve etik davranışla ilgili kurallara uyar
ÖÇ13 Bilimsel etik hakkında bilgi edinir
ÖÇ14 Etik davranı9şın bilimsel ve sosyal yaşamdaki önemini kavrar ve her alanda kendisine ilke edinir
ÖÇ15 Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılabilecek sonuçları öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel araştırma nedir İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Bilimsel araştırma yöntemleri İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Temel araştırma yöntemleri İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Teorik araştırma yöntemleri İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Filozofi oluşturma İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Literatür çalışması İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Araştırma yöntemlerinin oluşturulması İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Deneysel planlama İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Kontrollü deney yapılması ve dikkat edilmesi gerekenler İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Bulguların değerlendirilmesi İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Sonuçların literatürler ile tartışılması İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Sonuç raporunun hazırlanması, neriler ve yayın üretilmesi İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Etik nedir, bilimsel etikte nasıl davranılmalıdır İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
15 Etik kurallara uyulmasının önemi İlgili konuların çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS