Genel Bilgi
Kod | BY0046 |
Ad | English in Biology II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin bilimsel makale yazma becerilerinin geliştirilmesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, en az orta düzeyde İngilizce bilen doktora öğrencileri için uygun olacaktır. Ders süresince biyolojik konuların İngilizce'den Türkçe'ye çevrilmesi sırasında Türkçe'den İngilizce'ye çeviri teknik ve yöntemleri de öğretilecektir.
Dersin Ön Koşulu
En az orta düzeyde İngilizce bilmek
Kaynaklar
Biology Neil A. Campbell & Jane B. Reece
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji alanında yazılmış Türkçe makale ve diğer belgelerin İngilizce diline tercüme edilmesi |
ÖÇ02 | İngilizce sözcüklerin telaffuzunun geliştirilmesi ve düzenlenmesi |
ÖÇ03 | Biyoloji alanında yazılmış Türkçe makalelerin incelenmesi, değerlendirilmesi ve İngilizce ye çevrilmesi |
ÖÇ04 | Makale yazma becerisinin geliştirilmesi ve yorumlanması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | General Introduction | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Basic English Grammar1 | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Basic English Grammar2 | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Translation methods of biological subjects1 | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Translation methods of biological subjects | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Basic elements and molecules in biology | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Cells | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Reading the notes | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Tissues | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Organs | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Systematics | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ecology | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Physiology | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biochemistry | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Molecular biology and genetics | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |