BY020 Tatlı Su Ekosistemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY020
Ad Tatlı Su Ekosistemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİL ÇAKAN


Dersin Amacı

tatlı su ekosistemlerinin sınıflandırılmasını kavramak, diğer ekosistemlerle olan ilişkileri ve farklılıklarını ayırt etmek. Bu ekosistemlerin koruma yöntemlerinin uygulanması konusunda uzmanlaşmak

Dersin İçeriği

Tatlı su ekosistemlerinin sınıfılandırılması, Bu ekosistemlerin doğal fonksiyonları ve barındırdıgı biyoceşitlilik

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Silahlı,S., 2018. Ekosistem 3. Kitap: Bataklıklar: Sulak Alanlar.

Notlar

Karakoç, D.Y., (2019). Türkiye'de Sulak Alanlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tatlı ve acı suların oluşturduğu ekosistemlerin sınıflandırılmasını kavrama
ÖÇ02 Tatlı sulak ekosistemlerin barındırdığı biyoçeşitlilk konusunda uygulama yapabilme
ÖÇ03 Tatlı sulak alan bitkileri ve sahip olduğu fizyolojik ve morfolojik adaptasyon tiplerini ayırt edebilme
ÖÇ04 Sulak alanları etkileyene doğal faktörleri sınıflandırabilme
ÖÇ05 Sulak alanları etkileyene insan kaynaklı çevresel sorunları tanımlayabilme
ÖÇ06 Sulak alanlarda etkili olan kimyasal ve fiziksel kirlilik çeşitlerini ayırt edebilme
ÖÇ07 Sulak alanların korunmasında etkili olan ulusal ve uluslararası koruma önlemlerini kullanarak, sulak alanların korunmasında rol alabilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sulak alanların sınıflandırılması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 tatlı ve acı göl ekosistemlerinin özellikleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tatlı sulak alanların barındırdığı biyoçeşitlilik slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Tatlı sulak alanların tipik bitki türleri ve bitki örtüsü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sulak alan bitkilerinin sahip olduğu fizyolojik ve morfolojik adaptasyon tipleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sulak alanlarda oluşan süksesyonal değişimler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Tatlı sulak alanları etkileyen doğal faktörler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ülkemizdeki belli başlı sulak alanlar ve özellikleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sulak alanlar üzerinde etkili olan kirlilik kaynakları ve nedenleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Önemli uluslararası sulak alan koruma sözleşmeleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 RAMSAR sulak alanları koruma sözleşmesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Türkiye'de önemli sulak alanlar listesinde yer alan A tipi sulak alanlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye'de sulak alanların ulusal ve yerel seviyede ekonomiye katkıları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sulak alanların korunmasında ÇED uygulamalarının önemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS