Genel Bilgi
Kod | BY004 |
Ad | Moleküler Biyoloji ve Biyoteknoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BURHAN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler biyoloji ve biyoteknoloji arasındaki ilişki
Dersin İçeriği
Temel moleküller biyolojik teknikler, Moleküler klonlama ve protein expresyonu, Moleküler diagnostikler, Moleküler mikrobiyal diagnostikler, Genler ve genomlar, Maya moleküler biyolojisi ve biyoteknoloji, Metamolizba mühendisliği, Biyonanoteknoloji, Antikorların moleküler mühendisliği, Plant biyoteknoloji, Biyoteknolojik yolla ilaç geliştirme, Aşılar, Doku mühendisliği, Transgenesis, Protein mühendisliği, Hücre ve enzim immobilizasyonu, Biyosensörler ile Biyoyakıtlar ve biyoteknoloji ana başlıklarını içeren konularda bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Moleküler Biyoloji. Biotechnoloji Uygulamaları
Notlar
Biyoteknoli
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moleküler biyolojinin biyoteknoloji ile ilişkisi |
ÖÇ02 | Moleküler biyolojik tejnikler |
ÖÇ03 | Moleküler biyolojinin uygulama alanları |
ÖÇ04 | Moleküler biyoloji ile biyoteknolojide elde edilen ilerlemeler |
ÖÇ05 | Rekombinant DNA tekniği |
ÖÇ06 | Moleküler biyolojinin çevre mikrobiyolojisine uygulanması |
ÖÇ07 | Moleküler biyoloji alanında yeterli bilgi edinir |
ÖÇ08 | Biyoteknoloji alanında yeterli bilgi edinir |
ÖÇ09 | Moleküler biyolojide gerçekleşen gelişmeleri öğrenir |
ÖÇ10 | Biyoteknolojideki gelişmeleri kavrar |
ÖÇ11 | Moleküler biyolojinin biyoteknolojideki önemini kavrar |
ÖÇ12 | Biyoteknolojik yenilikleri kavrar |
ÖÇ13 | Moleküler biyolojik çalışmaların biyoteknolojiye uyarlanmasını kavrar |
ÖÇ14 | Yeni uygulama alanlarını öğrenir |
ÖÇ15 | Yenilikçi düşünce üretir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler biyolojinin tarihçesi | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Biyoteknolojinin tarihçesi | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Moleküler biyolojinin köşe taşları | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Biyolteknolojideki önemli tarihler | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Moleküler biyolojinin biyoteknolojiye uygulanması | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Uygulamalı biyoteknoloji | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yenilikçi uygulamalar | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Biyoteknoloji ürünler | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İnsülin | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Somatotropin | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Biyoteknolojik ilaçlar | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Altın prinç | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Serviks kanser aşısı | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Biyolojik Deterjan | İlgili alanda literatür okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |