Genel Bilgi
Kod | BY709 |
Ad | Akdeniz Ekosistemlerinde Yangın Ekolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİL ÇAKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Akdeniz ekosistemlerinde bulunana karakteristik bitki örtüsü tiplerini ayırt edebilme. tyangının bu ekosistemler üzerindeki etkilerini analiz edebilme
Dersin İçeriği
Yangına hassas olan Akdeniz havzasında yayagın olarak bulunan bitki örtüsü tipleri. Yangın öncesi ve sonrası ekosistemlerdeki değişimler ve gelişmeler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kavgacı, A., Tavşanoğlu, Ç., AKDENİZ TİPİ EKOSİSTEMLERDE YANGIN SONRASIVEJETASYON DİNAMİĞİ Batı Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü, PK 264, 07002, ANTALYA,
Notlar
Drew Martin, Mai Tomida and Brian Meacham. yangının etkileri, 2016. Fire science review.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akdeniz ekosistemlerinde yayagın olana çevresel faktörler neler olduğunu kavrama |
ÖÇ02 | Akdeniz havzasında yer alan farklı ekosistemler ve sahip olduğu bitki örtüsü ve özelliklerini tanımlayabilme |
ÖÇ03 | Ekosistemlerin sahip olduğu bitki örtülerinin yangına hasssiyetini ayırt edebilmek |
ÖÇ04 | Akdeniz ekosistemlerinde muhtemal yangınlara karşı alınabilecek önlemler ve uygulamalar |
ÖÇ05 | Bitki türlerinin yangına karşı geliştirdikleri morfolojik ve fizyolojik adaptasyonları tanımlayabilme |
ÖÇ06 | Yangın geçirmiş ekosistemlerdeki bitki örtüsünün oluşum hızı ve yıllık değişimleri kayıt altına alabilme |
ÖÇ07 | Akdeniz havzasındaki alanlarda yangından korunmak için ağaçlandırma yöntemleri ve tiplerini uygulayabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akdeniz ekosistemlerinin sınıflandırılması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Akdeniz ekosistemlerinde yer alan farklı bitki toplulukları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Akdeniz havzasının ekosistemlerinin sahip olduğu biyoçeşitlilik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Akdeniz ekosistemlerinde yer alan orman yangınlarının oluşum nedenleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Akdeniz ekosistemlerinde ortaya çıkan yangın tipleri ve etkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bitki örtüsünde yangına hassasiyet oluşum tipleri ve aşamaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Orman yangınlarının iklimsel faktörlerle ilişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Orman yangınlarına karşı alınabilecek önlemler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Orman ekosistemlerinde yer alan bitki türlerinin yangına olan hassasiyetleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bitki türlerlerieinin yangına karşı geliştirdikleri morfolojik ve fizyolojik adaptasyonlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Akdeniz ekosistemlerinde yangın sonrası süksesyon tipleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Orman yangınlarının toprak ekosistemi üzerine etkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yangın geçirmiş akdeniz ekosistemlerinde uygulanacak bitkilendirme yöntemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yangına karşı mücadelede kurumlar arası işbirliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |