Genel Bilgi
Kod | BY593 |
Ad | Mikrobiyoloji Laboratuvar Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Amacı / Hedefi
Sterilizasyon yöntemleri, aerob, anaerob ve fakültatif anaerob kültür teknikleri, saf kültür izolasyon yöntemleri, antibiyotik hassasiyet testleri. Gıda (su, içecek ve yiyecekler) maddelerinden, göllerden, denizlerden ve nehir sularından mikroorganizma izolasyon ve identifikasyonu öğretilecektir.
Dersin İçeriği
Mikrobiyoloji pratikleri öğretilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Mikrobiyoloji uygulamaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrobiyoloji laboratuvar teknikleri kavranacaktır. |
ÖÇ02 | Bakteri sayım teknikleri öğrenilecektir. |
ÖÇ03 | Saf kültür elde etme teknikleri kavrar |
ÖÇ04 | Antimikrobiyal aktivite testleri öğrenilecektir. |
ÖÇ05 | Biyokimyasal ve DNA tabanlı mikroorganizma Tanılama testleri öğrenilecektir. |
ÖÇ06 | Liyofilizasyon tekniklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroskop ve mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan diğer ekipmanların tanıtımı. Çalışma prensipleri hakkında bilgilendirme, Laboratuvar Biogüvenliği | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Boyama yöntemleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Aerobik Kültür yöntemleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Aaerobik Kültür yöntemleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Saf Kültür elde etme yöntemleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Kültür yöntemleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Mikroorganizmaları kontrol yöntemleri (ısı) | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Mikroorganizmaları kontrol yöntemleri (Kimyasal yöntemler) | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Bakterilerin tiplendirilmesi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Toprak bakterilerinin izolasyon yöntemleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Toprak mikrobiyolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Su mikrobiyolojisi ve sayım yöntemleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Su mikrobiyolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Gıda mikrobiyolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |