Genel Bilgi
Kod | BY586 |
Ad | Böceklerde Protein Metabolizması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Amino asit ve protein metabolizması arasındaki ilşkinin anlaşılması
Dersin İçeriği
Böcek beslenmesinde önemli yer tutan temel ve temel olmayan amino asitlerin sentezleri ve birbirlerine dönüşümleri, reaminasyon ve transaminazların metabolik rolleri, keto asitlerin metabolizmasında yer alan glukogenik ve ketogenik yolların metabolizması, aminasyon ve deaminasyon olaylarının beraberinde yer aldığı protein metabolizması ile ilgili spesifik konular.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Böceklerde Protein Metabolizması Ders Notları
Notlar
Böceklerde Protein Metabolizması Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böceklerde amino asit ve protein metabolizmasının kavranması |
ÖÇ02 | Böcek beslenmesinde önemli yer tutan temel ve temel olmayan amino asitlerin sentezleri ve birbirlerine dönüşümleri |
ÖÇ03 | reaminasyon ve transaminazların metabolik rolleri |
ÖÇ04 | Keto asitlerin metabolizması ve yan ürünleri |
ÖÇ05 | Keto asitlerin metabolizmasında yer alan glukogenik ve ketogenik yolların metabolizması |
ÖÇ06 | Protein metabolizmasında aminasyon ve deaminasyon olayları |
ÖÇ07 | Kan amino asitlerinin protein sentezindeki önemleri |
ÖÇ08 | Doğal protein turnoverı nedir ? Önemi |
ÖÇ09 | Temel ve temel olmayan amino asitler |
ÖÇ10 | Protein Sentezinde Azot Dengesinin önemi |
ÖÇ11 | Kan ve Dokuların amino asitleri |
ÖÇ12 | Transaminazların Metabolik rolleri |
ÖÇ13 | Amino grublarının Metabolizması |
ÖÇ14 | D- Amino Asit Oxidaz ve L-Amino Asit Oxidazlar |
ÖÇ15 | L-Glutamik Asit Dehidrojenazın sentezdeki önemi |
ÖÇ16 | Amino Asitlerden Meydana Gelen Diğer Amonyak Reaksiyonları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Böcek beslenmesinde önemli yer tutan temel ve temel olmayan amino asitlerin sentezleri ve birbirlerine dönüşümleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Böceklerde amino asit ve protein metabolizmasının kavranması | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Keto asitlerin metabolizması ve yan ürünleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | reaminasyon ve transaminazların metabolik rolleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Protein metabolizmasında aminasyon ve deaminasyon olayları | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kan amino asitlerinin protein sentezindeki önemleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Doğal protein turnoverı nedir ? Önemi | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | keto asitlerin metabolizmasında yer alan glukogenik ve ketogenik yolların metabolizması | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Protein Sentezinde Azot Dengesinin önemi | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kan ve Dokuların amino asitleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Transaminazların Metabolik rolleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | D- Amino Asit Oxidaz ve L-Amino Asit Oxidazlar | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | L-Glutamik Asit Dehidrojenazın sentezdeki önemi | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Amino Asitlerden Meydana Gelen Diğer Amonyak Reaksiyonları | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |