Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİYOLOJİ (YL) | |
| Kod | BY551 |
| Ad | Böceklerde Üreme Fizyolojisi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dişi ve Erkek Üreme Sistemleri arasındaki ilişkiinin anlaşılması
Dersin İçeriği
Böceklerde erkek ve dişi üreme sistemleri; oogenez ve ovipozisyon; çiftleşme ve döllenme, döllenme verimliliğini kontrol eden faktörler; hibernasyon ve diyapoz; üremede özel şekiller.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Böceklerde Üreme Fizyolojisi Ders Notları
Notlar
Böceklerde Üreme Fizyolojisi Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Böceklerde Dişi ve Erkek Üreme Sistemlerinin kavranması |
| ÖÇ02 | TESTİS VE SPERMETOZOA |
| ÖÇ03 | OVARYUM VE YUMURTA HÜCRELERİ |
| ÖÇ04 | OOGENEZİS VE OVİPOZİSYON |
| ÖÇ05 | Beslenme ve Yumurta Membranları |
| ÖÇ06 | Çiftleşme, Döllenme ve Fertilizasyon |
| ÖÇ07 | FERTİLİTE VE DÖLLENMEYİ KONTROL EDEN FAKTÖRLER |
| ÖÇ08 | HİBERNASYON VE DİYAPOZ OLAYLARI |
| ÖÇ09 | ÖZEL ÜREME ŞEKİLLERİ |
| ÖÇ10 | Partonogenesiz ve böcek türlerindeki önemi |
| ÖÇ11 | Poliembriyoninin türlerdeki özelliği |
| ÖÇ12 | Döllenmede Hormonların etki mekanizması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 1 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
| PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
| PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Böceklerde erkek ve dişi üreme sistemleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | TESTİS VE SPERMETOZOA | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | OVARYUM VE YUMURTA HÜCRELERİ | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Beslenme ve Yumurta Membranları | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | oogenez ve ovipozisyon | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Çiftleşme, Döllenme ve Fertilizasyon | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | FERTİLİTE VE DÖLLENMEYİ KONTROL EDEN FAKTÖRLER | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | çiftleşme ve döllenme | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | HİBERNASYON VE DİYAPOZ OLAYLARI | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | ÖZEL ÜREME ŞEKİLLERİ | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | döllenme verimliliğini kontrol eden faktörler | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Partonogenesiz ve böcek türlerindeki önemi | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Poliembriyoninin türlerdeki özelliği | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Döllenmede Hormonların etki mekanizması | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||