Genel Bilgi
Kod | BY551 |
Ad | Böceklerde Üreme Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Dişi ve Erkek Üreme Sistemleri arasındaki ilişkiinin anlaşılması
Dersin İçeriği
Böceklerde erkek ve dişi üreme sistemleri; oogenez ve ovipozisyon; çiftleşme ve döllenme, döllenme verimliliğini kontrol eden faktörler; hibernasyon ve diyapoz; üremede özel şekiller.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Böceklerde Üreme Fizyolojisi Ders Notları
Notlar
Böceklerde Üreme Fizyolojisi Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böceklerde Dişi ve Erkek Üreme Sistemlerinin kavranması |
ÖÇ02 | TESTİS VE SPERMETOZOA |
ÖÇ03 | OVARYUM VE YUMURTA HÜCRELERİ |
ÖÇ04 | OOGENEZİS VE OVİPOZİSYON |
ÖÇ05 | Beslenme ve Yumurta Membranları |
ÖÇ06 | Çiftleşme, Döllenme ve Fertilizasyon |
ÖÇ07 | FERTİLİTE VE DÖLLENMEYİ KONTROL EDEN FAKTÖRLER |
ÖÇ08 | HİBERNASYON VE DİYAPOZ OLAYLARI |
ÖÇ09 | ÖZEL ÜREME ŞEKİLLERİ |
ÖÇ10 | Partonogenesiz ve böcek türlerindeki önemi |
ÖÇ11 | Poliembriyoninin türlerdeki özelliği |
ÖÇ12 | Döllenmede Hormonların etki mekanizması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Böceklerde erkek ve dişi üreme sistemleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | TESTİS VE SPERMETOZOA | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | OVARYUM VE YUMURTA HÜCRELERİ | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Beslenme ve Yumurta Membranları | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | oogenez ve ovipozisyon | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çiftleşme, Döllenme ve Fertilizasyon | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | FERTİLİTE VE DÖLLENMEYİ KONTROL EDEN FAKTÖRLER | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | çiftleşme ve döllenme | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | HİBERNASYON VE DİYAPOZ OLAYLARI | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | ÖZEL ÜREME ŞEKİLLERİ | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | döllenme verimliliğini kontrol eden faktörler | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Partonogenesiz ve böcek türlerindeki önemi | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Poliembriyoninin türlerdeki özelliği | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Döllenmede Hormonların etki mekanizması | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |