BMM0075 Lab On A Chip Sistemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM0075
Ad Lab On A Chip Sistemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUTLU AVCI


Dersin Amacı

Lab on a chip sistemlerinin kavranması ve elektronik kısımların tasarım yöntemlerinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

CMOS elektronik devre içeren Lab on a chip biyolojik ve kimyasal analiz sistemleri.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Yehya H. Ghallab, Wael Badawy, Lab-on-a-Chip: Techniques, Circuits, and Biomedical Applications, ARTECH HOUSE Press, 2010, ISBN 13: 978-1-59693-418-4.

Notlar

Ebrahim Ghafar-Zadeh, Mohamad Sawan, CMOS Capacitive Sensors for Lab-on-Chip Applications, Springer 2010, SBN 978-90-481-3726-8 e-ISBN 978-90-481-3727-5.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lab-on-a-chip sistemlerinin kullanım alanlarını ifade eder.
ÖÇ02 Lab-on-a-chip sistemlerini bilir.
ÖÇ03 Lab-on-a-chip CMOS devre entegrasyonunu tasarlar.
ÖÇ04 Mikroorganizmaların ayırt edilme mekanizmasını bilir.
ÖÇ05 Hücre ayıklama düzeneklerini kullanır.
ÖÇ06 Nöral aktiviteleri algılayacak system tasarlar.
ÖÇ07 Termal, elektriksel ve optik algılama sistemlerini ifade eder.
ÖÇ08 Biyokimyasal analiz için kompakt sistemler tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Lab-on-a-chip sistemlerine giriş Gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mikroakışkanlar Ders kitabından ve/veya yardımcı kitaptan ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Termal, elektriksel ve optik algılayıcılar Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hücre yapıları, özellikleri ve modelleri Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Parçacıkların elektromekaniği Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hücre manipule edici alanlar Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Algılayıcılar ve algılama teknikleri Ders kitabından ve/veya yardımcı kitaptan ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Konuların tekrarlanması ve soru çözülmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 CMOS tabanlı Lab-on-a-chip Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mikroorganizma deteksiyonu ve manipulasyonu Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Nöronal aktivite deteksiyonu Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sitometri uygulamaları Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 eFET, DeFET ve ISFET İlgili bilimsel makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Okuma devreleri Ders kitabından ve/veya yardımcı kitaptan ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 pH algılama uygulaması Ders kitabından ilgili kısmın okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarlanması ve soru çözülmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarlanması ve soru çözülmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS