Genel Bilgi
Kod | BMM0065 |
Ad | Sonlu Elemanlar Yöntemi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik problemlerini sonlu elemanlar yöntemiyle modelleyip analiz edebilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Ağırlıklı artan yöntemi, zayıf form, Dirichlet ve Neumann sınır koşulları, tek boyutlu şekil fonksiyonları, iki boyutlu kararlı durum ısı problemi, iki boyutlu şekil fonksiyonu, sıkılık matrisi ve denklem sistemi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sonlu elemanlar metodu ile ilgili temel bilgi oluşturmak |
ÖÇ02 | Bir mühendislik probleminin sonlu elemanlar modelini oluşturma yeteneğini geliştirmek |
ÖÇ03 | Sonlu elemanlar yönteminde kullanılan çözüm tekniklerini öğretmek |
ÖÇ04 | Sonlu elemanlar çözümlerini MATLAB programında gerçekleştirmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ağırlıklı artanlar yöntemi - 1 | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ağırlıklı artan yöntemi - 2 | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Adi diferansiyal denklem ve zayıf form | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Şekil fonksiyonları, sistem monte etme, sıkılık matisi | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dirichlet (esas) ve Neuman (doğal) sınır koşulları | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yüksek dereceli şekil fonksiyonları ile sıkılık matrisi | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tek boyutta kanonik eleman venümerik integral eleman | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İki boyutlu Laplace probleminin zayıf formu | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Üçgen eleman üstünde iki boyutlu şekil fonksiyonları | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Üçgen elemanlarla eleman sıkılık matrisi ve sistem kurulumu | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İki boyutta esas ve doğal sınır koşulları | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İki boyutta kanonik üçgen eleman ve nümerik integrasyon | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Problem çözümü - 1 | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Problem çözümü - 2 | Gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |