YLBMM702 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBMM702
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUTLU AVCI


Dersin Amacı

Yüksek Lisans öğrencisinin çalışmalarını koordine için danışmanlık yapılması.

Dersin İçeriği

Bu ders ilgili Öğretim Üyesi tarafından yüksek lisans öğrenci danışmanlığı yapıldığını göstermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Bulunmamaktadır

Notlar

Bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lİteratür taraması yapar.
ÖÇ02 Gerekli matematiksel ve bilimsel alt yapıya sahiptir.
ÖÇ03 Bilimsel çalışma yapar.
ÖÇ04 Bilimsel tez hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. 3
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanlık 1 Gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Danışmanlık 2 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Danışmanlık 3 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Danışmanlık 4 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Danışmanlık 5 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Danışmanlık 6 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Danışmanlık 7 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Rapor ve sunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Danışmanlık 8 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Danışmanlık 9 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Danışmanlık 10 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Danışmanlık 11 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Danışmanlık 12 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Danışmanlık 13 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Danışmanlık 14 Danışmanın önerdiği çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor ve sunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor ve sunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS